۱۳۸۹/۰۴/۰۶

حذف کره جنوبی و صعود غنا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال

اولین روز از مرحله حذفی مسابقات فوتبال جام جهانی در آفریقای جنوبی با شکست کره جنوبی و پیروزی تیم فوتبال عنا همراه بود .

در اولین بازی دیروز تیم فوتبال اروگوئه در مقابل نماینده آسیا یعنی کره جنوبی قرار گرفت در نیمه اول با تلاش های زیاد تیم فوتبال اروگوئه این تیم توانست در دقیقه 8 بازی توسط اوئیس سوارز در نیمه اول با یک گل از کره جنوبی پیشی بگیرد .

فوتبال زیبا و سرعتی کره جنوبی یاران اروگوئه را کاملا به عقب رانده بود اما تلاش های کره ای ها در نیمه اول ثمری نداشت .

در آغاز نیمه دوم و در دقیقه 68 لی چونگ یونگ موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند ، اما باز هم این تساوی پا بر جا نماند و در هشتادمین دقیقه بازی باز هم لوئیس سوارز موفق شد دروازه کره را باز کند تا اولین تیمی باشد که به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده است .

اما در دیگر دیدار دیروز تیم های آمریکا و غنا با هم روبه رو شدند ، قبل از این دیدار اکثریت تیم فوتبال آمریکا را یکی از هشت تیم برتز مرحله بعد می دانستند و به غنا شانس زیادی نمی دانند اما روال بازی چیز دیگری را به همگان نشان می داد .

بازی قدرتی و تکنیکی غنایی ها بازیکنان و هواداران امریکا را به وجه اورده بود .

با شروع بازی حملات دو تیم روی دروازه های همدیگر آغاز شد و موقعیت ها یکی پس از دیگری از دست بازیکنان به هدر می رفت اما غنایی ها که انصافا نماینده گی خوبی از قاره آفریقا کردند در نیمه اول و در دقیقه چهارم بازی توسط کوین بواتنگ به گل اول برسد و امریکا به دنبال گل زده تا پایان نیمه اول تلاش کرد اما ثمری نداشت .

در اغاز نیمه دوم همانطور که انتظار می رفت حملات بی امان آمریکایی ها فشار زیادی را بر دروازه غنا وارد کرده بود و این تیم با اقتدار در مقابل حملات آمریکایی ها ایستاد اما اشتباه مدافعان غنا و خطایی که در داخل محوطه جریمه انجام داد باعث شد تا امریکا به یک ضربه پنالتی برسد و با بدست اوردن تساوی خود را از لحاظ روحی برای برد اماده کند .

که این امر هم توسط لندون داناوان تحقق پیدا کرد و گل تساوی آمریکا به ثمر رسید . حالا همه چیز مساوی بود . حملات دوتیم فوق العاده خطرناک روی دروازه ها لیجاد می شد اما استفاده دقیق از این حملات نمی شد .

نیمه دوم نیز به پایان رسید و فقط 15 دقیقه وقت اضافه تکلیف تیم صعود کننده را مشخص می کرد .

با شروع بازی و در کمال نا باوری جی یان بازیکن غنا موفق شد در سومین دقیقه نیمه نخست وقت های اضافه به گل برسد .

الارقم تلاش های زیاد آمریکا برای رسیدن به گل تساوی اما بی فایده بود و غنا این نتیجه را تا پایان حفظ کرد و موفق شد در مرحله یک چهارم صعود کند تا حریف اروگوئه در مرحله بعد شود .

اما امشب در حساسترین بازیها تیم های آرژانتین و مکزیک با هم روبه رو می شوند و در دیگر بازی تیم های آلمان و انگلستان در مقابل هم قرار می گیرند .

هیچ نظری موجود نیست: