۱۳۸۹/۰۴/۰۳

انگلستان و آلمان ، آمریکا و غنا حریفان در دوره یک هشتم نهایی جام جهانی

روز دوازدهم مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی با صعود تیم های انکلستان و آمریکا از گروه سوم و آلمان و غنا از گروه چهارم به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی .

در بازی های دیشب تیم فوتبال انگلستان در مقابل اسلوونی قرار گرفت و موفق شد در دقیقه 23 توسط جرمین دفو تنها گل این دیدار را به ثمر رساند و با یک گل این تیم را شکست داد .

در دیگر بازی دیشب که به صورت همزمان برگزار شد تیم فوتبال آمریکا در مقابل الجزایر قرار گرفت .

بازی حساسی که در نیمه اول بدون گل تساوی به پایان رسید .

در نیمه دوم نیز بازی پایاپای الجزایر امریکا را دچار مشکل کرد و فشارهای این تیم بالای آمریکا آنها را با مشکل رو به رو ساخته بود .

اما شانس همراه الجزایر نبود و تیم فوتبال آمریکا موفق شد در دقیقه 92 وقت های اضافه نیمه دوم توسط لاندن داوانا به گل برتری برسد تا تیم آمریکا بالاتر از انگلستان به مرحله بعد صعود کند .

در پایان بازی دیروز تیم فوتبال آمریکا با 5 امتیاز و تفاضل گل بالا به عنوان تیم الو این گروه به مرحله بعدی صعود کرد و انگلستان نیز با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر به عنوان تیم دوم گروه صعود کرد و اسلوونی با امتیاز و الجزایر با یک امتیاز به عنوان تیم های سوم و چهارم این گروه قرار گرفتند و از دور مسابقات حذف شدند .

اما در گروه ششم مسابقات تیم های آلمان و غنا در مقابل هم قرار گرفتند .

بازی حساس دو تیم که در صورت پیروزی هر یک از تیم های آلمان و غنا این تیم ها به عنوان تیم اول به دور بعد صعود می کند .

بازی جذاب و زیبای آلمان و غنا نیز همزمان با بازی حساس دیگر تیم های استرالیا و صربستان برگزار می شد .

تیم فوتبال آلمان که در نیمه اول تلاش های زیادی برای باز کردن دروازه غنا از خود به خرج داد نتوانست در نیمه اول به گل برسد و غنا نیز نیمه اول را خیلی خوب آغاز کرد و فشارهای زیادی را نیز روی دروازه المانها آورد .

اما نیمه دوم نیز با احتیاط آغاز شد و دو تیم بیشتر در میانه های میدان توپ را به چرخش در می اوردند .

اما باز هم غفلت مدافعان غنا باعث شد تا مسعود اوزیل موفق شود در دقیقه 60 دروازه غنا را باز کند .

در ادامه بازی فشارهای غنا روی دروازه آلمان بیشتر شد اما این نتیجه تا پایان ماندنی شد و آلمانها موفق شدند سه امتیاز این دیدار را از خود کنند و به عنوان تیم اول گروه چهارم به مرحله بعد صعود کند و تیم فوتبال غنا نیز با وجود شکست تیم فوتبال صربستان در مقابل استرالیا با تفاضل گل بالاتر نسبت به این تیم به مرحله بعد صعود کرد .

اما دیگر بازی این گروه تیم های فوتبال صربستان و استرالیا با هم روبه رو شدند در صورت گرفتن تساوی از استرالیا تیم فوتبال صربستان می توانست به مرحله بعد صعود کند اما اینچنین نشد و تیم فوتبال صربستان با نتیجه 2 بر 1 از استرالیا شکست خورد و از دور بعدی رقابتهای جام جهانی حذف شد .

برای تیم فوتبال استرالیا در دقایق 69 و 71 توسط کاهبل و هولمن گلزنی کردند و تک گل صربستان را پانتلچ در دقیقه 84 وارد دروازه استرالیا کرد .

در پایان این دیدار تیم فوتبال آلمان با 6 امتیاز به عنوان تیم اول به مرحله بعدی صعود کرد و تیم فوتبال غنا با چهار امتیاز و تفاضل گل بالا نسبت به تیم فوتبال استرالیا به عنوان تیم دوم به مرحله بعد رفت و استرالیا نیز با چهار امتیاز و منفی 3 تفاضل گل نتوانست صعود کند و همراه صربستان 3 امتیازی از ادامه بازیها حذف گردید.

اما در مرحله یک هشتم تیم فوتبال المان باید در مقابل انگلستان قرار بگیرد و تیم فوتبال غنا با آمریکا روبه رو می شود .

اما امروز در ادامه بازیهای گروهی تیم های اسلواکیا و ایتالیا و پاراگوئه و زلاندنو از گروه پنجم و بازی دیگر دانمارک با جاپان و کامرون با هالند روبه رو می شود .

در صورت پیروزی جاپان و یا دانمارک در بازی امشب تیم برنده همراه با هالند به مرحله بعد صعود خواهد کرد تیم های جاپان و دانمارک هر دو تیم با 3 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند .

ایتالیا نیز با 2 امتیاز در رده دوم قرار دارد و برای صعود به برد حتمی در بازی امشب خود نیاز دارد .

هیچ نظری موجود نیست: