۱۳۸۸/۱۲/۱۲

واکنش مردم هرات در قبال محاکمه بشیر قناعت

در پی محکوم شدن بشیر قناعت یکتن از قوماندانان مخالف دولت به اشد مجازات ،شماری از باشنده گان ولایت هرات از مقامات دولت مرکزی تقاضا نمودند تا این فرد را در شهر هرات با حضور داشت مردم مجازات نمایند.

بشیر قناعت یکتن از قوماندانان سرشناس مخالفین دولت در هرات حدودا" پنج ماه قبل با دو تن از همراهانش از مربوطات شهر هرات دستگیر و جهت تحقیقات به مرکز کشور انتقال داده شد.

این افراد تحت رهبری فردی بنام غلام یحیی اکبری در ولایت هرات از چند سال به این سو فعالیت داشتند .

مجرمین به اتهام قتل ، آدم ربایی ، قاچاق کودکان و انجام حملات تروریستی در شهر هرات بازداشت شدند و غلام یحیی اکبری رهبر این گروه در جریان عملیات نیروهای امنیتی کشته شد.

در عین حال گفته میشود سؤقصد به جان محمد اسماعیل سرپرست وزارت انرژی و آب نیز از سوی این گروه صورت گرفته باشد.

پنج ماه بعد از بازداشت این افراد محکمه ابتدایی کابل روز گذشته بشیر قناعت که یکی از سرگروپ های این گروه بشمار میرفت با دو تن از همدستانش به اعدام محکوم کرد.

در همین حال شماری از باشنده گان شهر هرات از این اقدام ارگانهای عدلی و قضایی استقبال نمودند و خواهان مجازات این افراد در شهر هرات شدند.

غلام سخی که خود را باشنده ولسوالی گذره هرات معرفی میکند گفت: فعالیت بشیر قناعت با تیم کاری اش در هرات خاطرات تلخی را در اذهان اکثریت خانواده های هراتی بر جای گذاشته است.

او میگوید :با اعدام این فرد درشهر هرات و آن هم در ملاء عام ، گوشه ای از درد اکثریت خانواده های هراتی درمان خواهد شد.

این در حالیست که وکلای مدافع این مجرمین در محکمه ابتدایی حوزه سوم شهر کابل به فیصله این محکمه قناعت نکرده اعترافات متهمین را ناشی از شکنجه هایی میدانند که از سوی سارنوالان و مسؤلین مربوطه به آنها تحمیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست: