۱۳۸۹/۰۴/۰۵

توقف برازیل در مقابل پرتغال ، پیروزی ساحل عاج و اسپانیا و حذف سوئیس در روز چهاردهم جام جهانی

مسابقات فوتبال جام جهانی در روز پایانی در دور گروهی دیشب با انجام چهار بازی در گروهای هفتم و هشتم پیگیری شد .

درlسابقات دیروز تیم های برازیل و پرتغال با هم روبه شدند و در بازی دیگر این گروه به صورت همزمان تیم های ساحل عاج و کره شمالی با هم دیدار کردند .

در نیمه اول تیم برازیل بازی را در دست گرفت اما موفق نشد تا گل را وارد دروازه پرتغال نماید .

نیمه دوم پرتغالی ها بازی را در دست گرفتند و فشارهای زیادی روی دروازه برازیل وارد کردند اما آنها نیز نتوانستند از فرصت ها استفاده کنند و این بازی بدون گل به پایان رسید تا با تقسیم امتیازها در این گروه تیم های برازیل به عنوان سر گروه و پرتغال به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کند .

در بازی همزمان نیز تیم فوتبال ساحل عاج که به عنوان آخرین نماینده آفریقا که فرصت داشت تا او نیز همراه نیجریه دیگر افریفایی با توجه به شکست پرتفال در مقابل برازیل به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند .موفق شد با سه گل حریف خود کره شما لی را شکست دهد تا با چهار امتیاز منتظر نتیجه پرتغال و برازیل باشد که با وجود تساوی در ان بازی تیم فوتبال ساحل عاج همراه کره شمالی از ادامه بازی ها حذف شدند .

ساحل عاج در دقایق 14 توسط یحیی توره ، روماریک 20 و سالومون کالی در دقیقه 84 بازی موفق شدند با سه گل کره شمالی را شکست دهند .

در پایان دیدارهای این گروه تیم فوتبال برازیل با 7 امتیاز به عنوان صدر نشین راهی مرحله بعد شد و پرتغال نیز با 5 امتیاز همراه برازیل به مرحله بعد رفت ، ساحل عاج با 4 امتیاز مکان سوم گرو ه را از خود کرد و کره شمالی نیز بدون امتیاز چهارمین تیم گروه هفتم شد .

اما در دیگر بازی دیشب تیم های اسپانیا و شیلی در یک بازی آرام و کم حادثه برگزار کننده آخرین بازی مرحله گروهی بودند .

در دیگر بازی این گروه تیم های سوئیس و هندوراس با هم روبه شدند .

اسپانیایی ها که حالا در کارنامه خود در جام جهانی یک شکست را نیز داشتند احتیاج مبرمی به پیروزی در مقابل شیلی آنها را وادار به حمله می کرد که این امر نیز در دقایق اولیه بازی روی اشتباه خط دفاع و دروازه بان شیلی محقق شد و اسپانیا توانست در دقیقه 24 توسط دیوید ویا به گل اول برسد تا شیلیایی ها در همان دقایق اولیه بازی به فکر تساوی بیفتند .

اما این تنها پایان کار نبود و تیم اسپانیا موفق شد در دقیقه 36 بازی توسط آندرس اینیستا به گل دوم برسد و گمان همه را بر بازی برتر اسپانیا و پیروزی پرگل آنان در مقابل شیلی قوی سازد .

بعد از گل خورده شیلی موقعیت های خوبی را روی دروازه اسپانیا خلق کرد اما پایان نیمه اول فرصت را برای انان تمام کرد .

در نیمه دوم و در همان ابتدا در دقیقه 47 بازی تیم شیلی موفق شد یکی از گل های خورده را جبران کند ، میلار زننده اولین گل شیلی بود .

بازی در ادامه بسیار سرد و بی حادثه دنبال شد تا در پایان اسپانیا توانست با نتیجه 2 بر 1 بر شیلی غلبه کند و به عنوان سرگروه به مرحله بعدی راه یابد و حریف تیم فوتبال پرتغال در بازیهای یک هشتم نهایی شود .

دیگر بازی این گروه تیم های سوئیس و هندوراس به تساوی بدون گل رسید ند و این تساوی تیم سوئیس و هندوراس از ادامه بازیها حذف کرد.

در پایان بازیهای این گروه نیز تیم فوتبال اسپانیا با 6 امتیاز و تفاضل گل مثبت 2 در صدر ایستاد و به مرحله بعد رفت و شیلی با همین مقدار امتیاز ولی تفاضل گل مثبت 1 به عنوان تیم دوم قرار گرفت . سوئیس 4 امتیازی شد و هندوراس با یک امتیاز نتوانستند به مرحله بعدی صعود کنند .

اما در پایان بازیهای گروهی تیم های صعود کننده حریفان خود را در مرحله بعدی شناختند .

تیم فوتبال اروگوئه با کره جنوبی دیدار می کند ، آرژانتین به مصاف مکزیک می رود ، تیم فوتبال آمریکا با عنا روبه رو می شود و تیم فوتبال آلمان در مقابل انگلستان می ایستد ، هالند با اسلواکیا دیدار می کند و جاپان با پاراگوئه روبه رو می شود .،برازیل با شیلی دیدار می کند و اسپانیا باید در مقابل پرتغال صف آرایی کند .

قابل ذکر است که این مسابقات به صورت حذفی برگزار می گردد و هشت تیم پیروز از این مرحله به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کنند .

هیچ نظری موجود نیست: