۱۳۸۹/۰۴/۰۹

محکوم شدن 8 تن به اعدام در یک محکمه علنی درهرات

هشت متهم به اختطاف و قتل درهرات در جریان یک محکمه علنی به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم شدند. مسؤلین ریاست محکمه ابتدایی حوزه اول شهری هرات میگویند این افراد چهارماه قبل از سوی کارمندان ریاست امنیت ملی هرات شناسایی و دستگیر شدند. این افراد طبق فقره دوم ماده ششم و نهم قانون مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسان به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم شدند.

قضاوت پو مولوی محمد رحیم کریمی رئیس محکمه ابتدایی حوزه اول شهری هرات گفت متهمان پس از اختطاف حاجی عبداظاهر باشنده قریه کورت نشین خواستار پرداخت 300 هزار دالر آمریکایی گردیده بودند.

وی افزود اختطاف کننده گان با اینکه مقداری از مبلغ طلب شده را از فامیل فرد اختطاف شده اخذ نمودند با آنهم وی را به صورت فجیعی به قتل رسانده و سپس جسدش را بعد از تیزاب پاشی در چاه فاضلاب مدفون ساخته بودند.

افرادیکه در این محکمه علنی به اعدام محکوم شدند بنام های حبیب الله ، عبدالمجید ، عبیدالله ، محمدظاهر ، عبدالصبور ، غلام حضرت ، محمد طارق و سید میر میباشند.

سارنوال مؤظف گفت حق استیناف خواهی متهمان محفوظ است.

قابل یادآوریست، این ادم ربایان حاجی عبدالظاهر اختطاف شده را به قتل رساندند و سپس جسدش را در چاه یک منزل واقع در منطقه کمپ مسلخ انداخته بودند که در نتیجه از سوی کارمندان امنیت ملی هرات کشف و به اقاربش تسلیم داده شد.

باشنده گان هرات میگویند با مجازات این افراد واقعات قتل و اختطاف در این ولایت کاهش خواهد یافت.

هیچ نظری موجود نیست: