۱۳۸۹/۰۳/۲۷

شکست تیم میزبان و اسپانیا و پیروزی شیلی در روز ششم جام جهانی

مسابقات روز ششم جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی به پایان رسید و تیم با انجام یک بازی به مرحله دوم گروهی این مسابقات وارد شدند .

دیروز در بازی اول تیم فوتبال شیلی در یک بازی تهاجمی و سرعتی تیم فوتبال هندوراس را از پیش رو برداشت تا در اولین بازی خود 3 امتیاز بازی را کسب کند .

تیم فوتبال شیلی در رقیقه 34 توسط بتاسجور به ثمر رسید .

در دومین بازی و اخرین بازی از مرحله اول گروهی جام جهانی، تیم فوتبال سوئیس به مصاف اسپانیای قدرتمند رفت .

در ابتدای بازی هر دو تیم به دنبال محک زدن همدیگر بودند و حملات زیادی را روی دروازه حریفان خود بوجود اوردند .

اما تلاش های انان در نیمه اول ثمری در بر نداشت و بازی با تساوی در نیمه اول به پایان رسید .

نیمه دوم را اسپانیا خوب آغاز کرد ، اما تیم فوتبال سوئیس در یک غافلگیری و اشتباه کاسیاس دروازه بان تیم فوتبال اسپانیا به گل اول رسید تا در دقیقه 52 فرناندز دروازه اسپانیا را بگشاید و این تیم را در استانه یک شکست تلخ قرار دهد .

در ادامه اسپانیا تلاش های زیادی بر روی دروازه سوئیس آورد اما با دفاع سنگین و محستحکم سوئیسی ها مواجه شدند و نتوانستند تا بازی را حداقل به تساوی بکشانند .

در پایان بازیهای دیشب تیم فوتبال شیلی و سوئیس با 3 امتیاز درمکان های اول و دوم جدول رده بندی گروه هشتم ایستادند و تیم های

اسپانیا و هندوراس بدون امتیاز در رده های سوم و چهارم هستند .

اما با رسیدن به ساعت 11 شب مرحله دوم گروهی جام جهانی با بازی آفریقای جنوبی میزبان بازیهای جام جهانی و اروگوئه برگزار شد .

در این بازی که تیم میزبان با انگیزه بالاتزی به میدان امده بود مسمم بود تا با برد اروگوئه امیدها برای صعود از این مرحله برای انان بیشتر می شود اما جریان بازی تصویر دیگری بر اذهان همگان بخصوص تماشاچیان میزبان خلق کرد.

تیم فوتبال اروگوئه با تلاش زیاد در دقیقه 24 بازی توسط شوت زیبای دیه گو فورلان از پشت محوطه جریمه به اولین گل بازی رسید و همگان را با این گل زود هنگام متعجب ساخت .

تیم فوتبال آفریقای جنوبی که برای برد در این بازی امده بود حالا به دنبال بدست اوردن نتیجه تساوی بود .نیمه اول بازی با همین نتیجه به پایان رسید و همه چیز در نیمه دوم مشخص خواهد شد .

در نیمه دوم بازی آفریقایی ها موقعیت های خوبی را داشتند اما دفاع اروگوئه اجازه نمی داد تا آنان به گل برسند ،

در دقیقه 75 بازی یک توپ از پشت محوطه جریمه به پشت دفاع برای مهاجم اروگوئه داده می شه و دروازه بان هم برای گرفتن توپ به روی پای سوارس می ره و او را با خطا متوقف می کنه و از داور بازی نیز کارت قرمز می گیره و پنالتی به سود یاران اروگوئه نشان داره میشه .

ضربه پنالتی در حساس ترین دقیقه برای اروگوئه باز موفق میشه تا از روی نقطه پنالتی گل دوم تیم خود رو به ثمر برساند .

اما این پایان کار نبود و تیم فوتبال اروگوئه در یک ضد حمله زیبا در دقیقه 93 بازی موفق شدند گل سوم رو به ثمر برساند تا دیه گو پریه خاتمه بده به تمام حدس و گمان ها .باخت سه بر صفر آفریقای جنوبی این تیم را تقزیبا از صعود به مرحله بعد نا امید کرده .

اما در ادامه این بازیها امشب در ساعت 4:00 عصر تیم فوتبال فرانسه در یک دیدار حساس و سرنوشت ساز در مقابل تیم فوتبال مکزیک قرار می گیرد و در ساع 6:30 تیم های یونان و نیجریه از گروه دوم با هم دیدار می کنند و از همین گروه در ساع 11 شب تیم های آرژانتین و کره جنوبی به مصاف هم می روند .

هیچ نظری موجود نیست: