۱۳۸۹/۰۳/۳۱

توقف ایتالیا و پیروزی پاراگوئه و برازیل در دهمین روز جام جهانی

روز دهم مسابقات فوتبال جام جهانی با اتفاقات جالب غیر منتظره همراه بود.

دیروز در اولین بازی تیم های پاراگوئه و اسلواکیا به مصاف هم رفتند .

این بازی حساس برای دو تیم حائض اهمیت بود . در صورت پیروزی یکی از این تیم ها بخصوص اسلواکیا که بازی آخر این تیم با آلمان است صعود آسان تر و راحت تری به مرحله بعد خواهند داشت .

تیم فوتبال پاراگوئه که بازی خوبی را به نمایش گذاشته بود موفق شد در دقیقه 25 بازی توسط ورا به گل اول برسد و به بازی با خیال راحت تر ادامه دهد .

اسلواکیا تلاش های زیادی برای به تساوی کشاندن بازی انجام داد اما تیم پاراگوئه بود که با دفاع و ضد حمله های هماهنگ شده در دقیقه 86 توسط ریوروس به گل دوم رسید و به سه امتیاز بازی دست یافت .

اما در بازی دوم تیم فوتبال ایتالیا و نیوزیلند به مصاف هم رفتند و یک بازی زیبا و تهاجمی را به نمایش گذاشتند .

تیم فوتبال ایتالیا که مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی است در بازی اول خود مقابل پاراگوئه به نتیجه تساوی دست یافت تا با امید در پیروزی مقابل زلاند نو به صعود بیشتر امیدوار شود .

بر خلاف تصور همگان تیم فوتبال زلاند نو در دقیقه 7 بازی توسط شین اسملز به گل اول برسد تا در همین اول بازی یک شوک قوی بر بازیکنان ایتالیا و هواداران ان وارد شود .

تیم فوتبال ایتالیا که ضربه روحی شدیدی از گل خورده بر انها وارد شده بود بازی را در ادامه با حملات زیاد بر روی دروازه نیوزیلند از سر گرفتند .

تیم فوتبال ایتالیا روی اشتباه و خطای مدافع نیوزیلند صاحب یک ضربه پنالتی شد و این ضربه باعث شد تا به بازی برگردند .

وینچنزو ایگوتینا در دقیقه 27 بازی ضربه پنالتی را درون دروازه نیوزیلند جای داد و با این گل به تساوی رسید .

در ادامه دو تیم حملات زیادی روی دروازه های هم دیگر داشتند اما موفق نشدند تا به گل برسند و در پایان ناچار شدند تا به تساوی یک بر یک رضایت دهند .

با پایان این بازی در گروه ششم پاراگوئه با چهار امتیاز در صدر جدول قرار دارد و ایتالیا و زلاند نو با 2 امتیاز در رده های دوم و سوم هستند و اسلواکی با یک امتیاز در رده چهارم ایستاده است .

اما در بازی آخر دیروز تیم های برازیل و ساحل عاج با هم روبرو شدند .

بازی پرتنش و جذاب دو تیم در ابتدا همگان را از پیش بینی بازی متوقف ساخته بود و طوری که هیچکس نمی توانست تیم برازیل را برنده این بازی تصور کند .

بازی به صورت معمولی و نرمال در جریان بود که در دقیقه 25 بازی فابیانو روی یک کار تیمی و زیبا همراه روبینهو و کاکا به گل اول رسید تا ساحل عاج در نیمه اول بازی با شکست به استقبال نیمه دوم بروند .

در نیمه دوم تیم فوتبال ساحل عاج تلاش زیادی برای زدن گل تساوی انجام داد اما بر خلاف جریان بازی تیم فوتبال برازیل در دقیقه 57 بازی باز هم روی حرکت جنجال برانگیز فابیانو به گل دوم رسید .

طوری که در تصاویر معلوم بود فابیانو در دو مرحله توپ را همراه دست خود کنترل کرد و بعد به گوشه دروازه توپ را محکم شوت کرد .

اما این تصویر از چشم داور بازی دور ماند و گل درست اعلام شد .

تیم فوتبال برازیل در دقیقه 62 توسط الانو نیز به گل سوم رسید و خیال خود را از بابت پیروزی در این بازی راحت کرد .

اما ساحل عاج که واقعا فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشته بود موفق شد در دقیقه 79 به اولین گل خود دست یابد و دروگبا با ضربه سر زیبا این گل را خلق کرد .

اما بعد از این دقیقه و بیداری یاران ساحل عاج تیم فوتبال برازیل بازی خشن تری را به دستور کار خود گرفت و روی یک حرکت غیر ورزشی کاکا در دقایق 85 و 88 دو کارت زرد را از داور گرفت و از بازی اخراج شد .و برازیل موفق شد تا با پیروزی 3 بر 1 به دومین سه امتیاز خود برسد و با 6 امتیاز در صدر جدول گروه هفت تکیه بزند .

در ادامه این بازی ها امشب در اولین بازی تیم های شیلی و سوئیس به مصاف هم می روند و تیم های اسپانیا و هندوراس نیز دومین بازی را برگزار می کنند و در اخرین بازی روز یازدهم تیم های پرتغال و کره شمالی به مصاف هم می روند .

هیچ نظری موجود نیست: