۱۳۸۹/۰۴/۰۲

حذف فرانسه و آفریقای جنوبی از جام جهانی و صعود آرژانتین و کره جنوبی به یک هشتم نهایی

دیروز در آغاز دور سوم مرحله گروهی مسابقات جام جهانی 2010 فوتبال در افریقای جنوبی تیم های فرانسه ، آفریقای جنوبی ، یونان و نیجریه از گروهای اول و دوم از دور مسابقات جام جهانی فوتبال خداحافظی کردند .

در اولین بازی که در ساعت 6:30 بعداز ظهر بین تیم های آفریقای جنوبی و فرانسه و همچینین بازی همزمان تیم های اروگوئه و مکزیک برگزار شد تیم فوتبال فرانسه با نتیجیه 2بر1 بازی را به افریقای جنوبی واگذار کرد و تیم اروگوئه نیز با یک گل از سد مکزیک گذشت .

برای تیم فوتبال آفریقای جنوبی خوموله در دقیقه 20 و امپلا در دقیقه 38 و مالودا در دقیقه 71 برای فرانسه گلزنی کردند .

و برای اروگوئه سورز در دقیقه 43 تنها گل اروگوئه را به ثمر رساندند .

اما با نتایجی که دیشب در این گروه به دست آمد تیم اروگوئه با 7 امتیاز به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کرد و تیم مکزیک نیز با 4 امتیاز و تفاضل بیشتر نسبت به افریقای جنوبی به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد .

در دومین بازی دیروز تیم فوتبال آرژانتین در مقابل تیم یونان قرار گرفت و در یک بازی بسیاز زیبا و مهیج با دو گل تیم فوتبال یونان را شکست داد تا اولین تیمی باشد که با 9 امتیاز به دور بعدی صعود می کند .

برای آرژانتین دمیکلیس در دقیقه 77 و پالرمو در دقیقه 89 گلزنی کردند .

اما در بازی مقابل که بصورت همزمان برگزار شد تیم های کره جنوبی و نیجریه با هم روبه رو شدند .

این بازی که از حساسیت بالایی برخوردا بود با نتیجه تساوی 2بر2 به پایان رسید و با توجه به شکست یونان مقابل آرژانتین تین فوتبال کره جنوبی به مرحله بعدی همراه ارژانتین راه یافت .

در ابتدا تیم نیجریه در دقیقه 12 توسط اوچه به گل اول رسید اما در دقیقه 38 توسط لی گل خورده را جبران کردند .

اما در نیمه دوم تیم فوتبال کره جنوبی روی یک ضربه ایستگاهی زیبای پارک جی سونگ در دقیقه 49 از نیجریه پیش افتاد اما در دقیقه 69 یاکوبو از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند تا این بازی با تقسیم امتیازات بین دو تیم به پایان برسد .

اما در پایان بازیهای گروه دوم تیم فوتبال آرژانتین با 9 امتیاز به عنوان تیم اول از این گروه و تیم فوتبال کره جنوبی با 4 امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کردند و تیم های یونان با 3 امتیاز و نیجریه با 1 امتیاز موفق نشدند تا به مرحله بعدی برسند و از دور مسابقات حذف شدند .

به این ترتیب تیم های آرژانتین و مکزیک و کره جنوبی و اروگوئه در مرحله بعدی مسابقات جام جهانی با هم روبه رو می شوند .

اما در ادامه این بازیها امشب از گروه سوم تیم های انگلستان و اسلوونی و آمریکا و الجزایر با هم روبه رو می شوند و در بازی های بعدی از گروه چهارم تیم های المان و غنا ، استرالیا و صربستان با هم مقابله می کنند .

هیچ نظری موجود نیست: