۱۳۸۹/۰۳/۱۵

تظاهرات دانشجویان هرات جهت ترویج مسیحیت

صدها تن ازدانشجویان دانشگاه هرات دراعتراض به ترویج مسیحیت ازسوی چند موسسه خارجی درافغانستان دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکننده گان صبح امروزمسیر دانشگاه هرات تا ساختمان مقر ولایت هرات را راهپیمایی نموده وبا سردادن شعارهای اعتقادی و ضد غربی اقدام برخی موسسات خارجی که به ترویج دین مسیحیت درافغانستان مبادرت میورزند را محکوم نمودند.

معترضین ازاقدام این موسسات جهت ترویج دین مسیحیت به شدت ابرازانزجار نموده وخواهان مجازات ترویج کنند ه گان مسیحیت و همچنان مرتدین شدند.

درقطعنامه 9 ماده ای که ازسوی دانشجویان معترض ترتیب و صادرگردید ازمقامات دولتی و مسئولین خواسته شد تا کسانی را که به ترویج دین مسیحیت درداخل افغانستان میپردازند را شناسایی و مطابق با دساتیر شرعی وقانونی مجازات نموده وازافغانستان آنها را اخراج نمایند.

دربخشی ازقطعنامه 9 ماده ای دانشجویان هرات آمده است که زمانی که ارزش های دینی واسلامی مردم افغانستان آماج قرارگیرد برای مردم مسلمان این سرزمین این غیر قابل تحمل خواهد بود.

دراین قطعنامه دانشجویان هرات همچنان ازدولت افغانستان خواسته شده است تا همیشه قوانین اسلامی را عملی نماید درغیر آن این دانشجویان طبق اساسات دین اسلام به تحرکات خویش ادامه خواهند داد.

درختم این راهپیمایی و تظاهرات تظاهرکننده گان بیرق کشور ناروی را به آتش کشیدند.

گفتنی است موسسه ان سی ا ( کمک برای کلیسای ناروی) و دبلیو سی اف ( خدمات جهانی کلیسا) دو موسسه ای هستند که در افغانستان فعالیت دارند چندی پیش اقدام به آموزش تبلیغ وترویج دین مسیحیت برای 45 تن ازافغانها را نموده اند.که اقدام این موسسات خارجی اعتراض مردم مسلمان افغانستان را دربرخی ازولایات منجمله هرات را دربرداشت.

تظاهرات دانشجویان دانشگاه هرات دراخیر به صورت مسالمت آمیز خاتمه یافت.

هیچ نظری موجود نیست: