۱۳۸۹/۰۳/۳۰

صعود هالند ، حذف کامرون و تساوی استرالیا در روز نهم جام جهانی

مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقا در روز نهم نیز با انجام سه بازی پیگیری شد .

در بازی اول که تیم های صدر جدولی گروه پنجم با هم دیدار کردند ، تیم فوتبال هالند موفق شد جاپان را به سختی از پیش رو بر دارد و با کسب 6 امتیاز صعود خود را از این گروه قطعی کند .

تیم فوتبال هالند که در نیمه اول نتوانست دروازه جاپان را باز کند در نیمه دوم مسمم تر عمل کرد و موفق شد در دقیقه 53 بازی روی ضربه پشت محوطه جریمه وزلی اسنایدر دروازه جاپانی ها را باز کند و با این نتیجه صعود خود را حتمی بداند .

در آنطرف میدان تیم های انمارک و کامرون از گروه پنجم به مصاف هم رفتند تا با پیروزی در این بازی خود را از خطر حذف شدن از بازی های جام جهانی نجات دهند .

تیم فوتبال کامرون که با انگیزه وارد این بازی شده بود توانست در دقیقه 10 بازی توسط نفوذ زیبای ساموئل اتوئو به گل اول برسد

با دریافت گل اول از کامرون دنمارکی ها برای زدن گل تساوی تلاش های زیادی کردند که بلاخره در دقیقه 32 موفق شدند روی یک حمله تیمی به گل تساوی برسند . زننده گل تساوی دنمارک نیکلاس پندتنر بود .

این بازی حساس و دیدنی در نیمه اول با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید و هنوز معلوم نیست تا کدام تیم خواهد توانست سه امتیاز بازی را بگیرد .

در نیمه دوم تلاش ها برای زدن گل از سوی دو تیم زیاد بود .اما این تیم دنمارک بود که توانست از موقعیت های خود استفاده کند و به گل برسد . دنمارکی ها در دقیقه 61 بازی توسط رومدال به گل پیروزی رسید تا کامرونی ها اولین تیمی باشند که از دور اول مسابقات جام جهانی فوتبال خداحافظی می کنند .

در جدول رده بندی گروه پنجم تیم فوتبال هالند با 6 امتیاز صدر نشین است و تیم های جاپان و دنمارک نیز با 3 امتیاز و تفاضل گل در رده های دوم و سوم هستند و تیم فوتبال کامرون نیز بدون امتیاز در رده چهارم ایستاده است .

اما در دیگر بازی حساس دیروز تیم های استرالیا و غنا از گروه چهارم به مصاف هم رفتند .

تیم فوتبال استرالیا که وضعیت بدتری نسبت به غنا دارد احتیاج بیشتری براب رد در این مسابقه داشت .

تیم فوتبال استرالیا با شکست در مقابل آلمان برای صعود باید از این تیم امتیاز بگیرد تا شاید در بازی آخر بتواند از این مرحله صعود کند .

تیم فوتبال غنا نیز در صورت پیروززی در این بازی با 6 امتیاز در صدر قرار می گرفت و ثعود خود را از گروه پچهار حتمی می کرد .

اما دو تیم با تلاش نود دقیقه نتوانستند سه امتیاز بازی را بگیرند و ناچار به تساوی یک بر یک رضایت دادند .

در ابتدا تیم فوتبال استرالیا که فقط برای برد آمده بود توانست دروازه غنا را در همان ابتدا در دقیقه 11 برت هولمن باز کند تا استرالیا خیال راحت تر به بازی بپردازد .

اما قدرت بدنی بازیکنان غنا که نشانه برتری آنان نیز در زمین بود اجازه نداد تا استرالیا بیشتر از 15 دقیقه برنده باشد و روی یک ضربه از سمت راست گایا توپ را مستقیما به سمت دروازه استرالیا شوت کردند و در استانه وردود اوپ به دروازه مدافع استرالیا که دوی خط ایستاده بود توپ به دست ان اصابت کرد و علاوه بر ضربه پنالتی بازیکن استرالیا نیز از بازی اخراج شد تا استرالیا در این 25 دقیقه ده نفره به بازی ادامه دهد .

نتیجه تساوی تا پایان حفظ شد و تیم استرالیا با بدست اوردن یک امتیاز امید خود را برای بازی با صربستان بست تا با شکست تیم فوتبال آلمان در برابر غنا و پیروزی در برابر صربستان بتوناد به مرحله بعد برود .

تیم فوتبال غنا با 4 امتیاز در صدر است و آلمان با 3 امتیاز و با تفاضل گل بالا در مکان دوم است و صربستان نیز با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر در مکان سوم ایستاده و استرالیا نیز با یک امتیاز در رده چهارم قرار دارد .

اما در ادامه این بازیها امروز و در بازی اول در ساعت 4:00 عصر اسلواکی با پاراگوئه دیدار می کند .

در ساعت 6:30 دقیقه تیم های ایتالیا و زلاند نو با هم روبه رو می شوند و در آخرین بازی امروز برزیل و ساحل عاج با هم مسابقه می دهند این بازی در ساعت 11 شب برگزار می شود .

هیچ نظری موجود نیست: