۱۳۸۸/۰۹/۱۵

ایجاد کمسیون مبارزه با فساد اداری درهرات

از ایجاد کمیسیون مبارزه با فساد اداری در ولایت هرات خبر داده شد.

این کمیسیون بمنظور بررسی و نظارت مستقیم از کارکردهای ادارات دولتی و رسیده گی به شکایات مردم مبنی بر موجودیت فساداداری در ارگانهای دولتی ایجاد شده است.

نقیب آروین سخنگوی والی هرات عصر روز شنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز ژورنالیزم افغان و کلوپ مطبوعاتی هرات گفت در رأس این کمیسیون ارگانهای قضایی وعدلی و همچنان مقامات بلندرتبه امنیتی قرار دارند.

وی افزود والی هرات بمنظور شفافیت و نظارت هرچه بهتر پروسه کاری این کمیسیون , به شورای علما , شورای ولایتی و شواری متخصصان این ولایت مسؤلیت نظارت و بررسی را داده است.

آقای آروین گفت :مرکز کمیسیون مبارزه با فساد اداری در مقر ولایت هرات ایجاد خواهد شد.

سخنگوی والی هرات همچنان گفت: در قدم اول این کمیسیون از کارکردهای ادارات دولتی از جمله گمرکات , مدیریت ترافیک , ریاست مستوفیت و دیگر ادارات نظارت خواهند کرد.

بررسی از چگونه گی غصب زمینها و اماکن دولتی از سوی افراد زورمند در هرات ازجمله دیگر پلانهای کاری این کمیسیون در آینده عنوان شده است.

در همین حال باشنده گان شهر هرات از ایجاد کمیسیون مبارزه با فساد اداری با در نظر داشت مسائل مطرح شده مثبت ارزیابی کردند.

آنان میگویند تا کنون دولت چندین بار کمسیونهای را جهت مبارزه با فساد اداری ایجاد نموده اما این کمیسیونها تأثیر آنچنانی در ریشه کن ساختن فساد اداری در ارگانهای دولتی نداشته است, آنان اظهار امیدواری کردند که این کمیسیون بتواند تا اندازه ای فساد اداری را در ولایت هرات کاهش دهد.

مقامات محلی در هرات در حالی از ایجاد یک کمیسیون بخاطر مبارزه با فساد اداری در این ولایت خبر دادند که حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان گفته است که مبارزه با فساد را در صدر اولویت های کاری خود در پنج سال آینده قرار داده است.

هیچ نظری موجود نیست: