۱۳۸۸/۰۹/۱۱

تأمین 90 درصدی امنیت در شاهراه هرات –دلارام

مقامات قوماندانی زون ساحوی پولیس در غرب افغانستان میگویند: امنیت در مسیر شاهراه هرات – دلارام 90 فیصد تأمین شده است.

این شاهراه در گذشته از جمله مسیرهای نا امن در افغانستان پنداشته میشد که تا کنون چندین بار اعتصاب کاری و تظاهرات دریواران و مسافرین آن مسیر را در پی داشته است.

جنرال اکرام الدین یاور قوماندان زون ساحوی پولیس در غرب کشور گفت :در پی شکایات مکرر مردم و دریوران آن مسیر مبنی بر موجودیت نا امنی در شاهراه هرات – دلارام , دست کم 30 پوسته امنیتی در آن مسیر افراز شد .

واقعات اختطاف , سرقتهای مسلحانه , حملات مخالفین دولت و اخاذی های نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه هرات – دلارام از جمله مواردیست که در گذشته دریوران و مسافرین آن مسیر را به ستوه آورده بود.

در حال حاضر آقای یاور میگوید :با افراز پوسته های امنیتی و اعزام نیروهای آموزش دیده امنیت در مسیر این شاهراه 90 فیصد تأمین شده است.

بنا به اظهارات وی حداقل 500 سرباز پولیس آموزش دیده با تمام امکانات و تجهیزات نظامی در این پوسته های امنیتی گماشته شدند که این خود در بهتر شدن امنیت شاهراه هرات – دلارام تأثیر بسزایی داشته است.

آقای یاور میگوید :همچنان در مسیر این شاهراه پوسته های سیار نیز ایجاد شده و مردم میتوانند بدون واقعه نا امنی از این مسیر رفت و آمد کنند.

دریوران و مسافرین شاهراه هرات – دلارام نیز در تماس با رسانه ها از بهبودی وضعیت امنیتی آن مسیر اظهار خرسندی نمودند.

هیچ نظری موجود نیست: