۱۳۸۸/۰۹/۲۵

ایجاد مکان کنسولگری آمریکا درولایت هرات

وزیر امور خارجه افغانستان و سفیر آمریکا در کابل امروز وارد ولایت هرات شدند و قرارداد اجاره هوتل پنج ستاره این ولایت را برای مکان کنسولگری کشور آمریکا در هرات به امضاء رساندند.

در این سفر معین پالیسی و انسجام اداره مستقل ارگانهای محل , کارل آیکن بری سفیر آمریکا و داکتر رنگین دادفر اسپنتا وزیر امور خارجه افغانستان را همراهی میکند.

طرفین امروز قرار داد اجاره هوتل پنج ستاره ولایت هرات را برای مقر کنسولگری کشور آمریکا در هرات برای مدت سه سال به امضاء رساندند.

رنگین دادفر اسپنتا وزیر امور خارجه افغانستان امضای این موافقتنامه را گامی دیگر در جهت ایجاد روابط دوستانه میان افغانستان و آمریکا خوانده و ابراز امیدواری کرد که با افتتاح کنسولگری کشور آمریکا در ولایت هرات زمینه سرمایه گذاری در عرصه های مختلف در این ولایت بیشتر گردد.

آقای اسپنتا گفت : ( من امیدوارم که حضور ایالات متحده آمریکا در کشور مان افغانستان در همه عرصه ها نهادینه شود)

در همین حال کارل آیکن بری سفیر ایالات متحده آمریکا در افغانستان هدف از ایجاد کنسولگری های آن کشور را در ولایات کلیدی افغانستان به خصوص درولایت هرات برپایی صلح, امنیت, سعادت و ثبات عنوان کرد.

وی همچنان گفت: ما با ایجاد کنسولگری در ولایات کلیدی افغانستان علاقه مند انکشاف حمایت تجارتی, اقتصاد وتبادله معلومات به اندیشه های آزاد هستیم .

سفیر آمریکا همچنان در سفر به ولایت هرات گفت :تعهد آمریکا به افغانستان درآز مدت است و واشنگتن هیچوقت افغانها را در وقت ضرورت تنها نخواهد گذاشت.

در اثنای امضاء قرارداد این موافقتنامه داکتریوسف نورستانی والی ولایت هرات اظهار امیدواری کرد تا روند کمکهای کشور آمریکا در ولایت هرات گسترش یابد.

مقامات محلی در ولایت هرات میگویند: عقد قرارداد اجاره هوتل 5 ستاره برای مقر کنسولگری کشور آمریکا دراین ولایت برای سه سال میباشد تا مکان مناسب تری برای نماینده گی سیاسی آمریکا در هرات آماده گردد.

هوتل پنج ستاره حدودا" در 5 کیلومتری شرق شهر هرات موقعیت دارد که مربوط به ریاست شاروالی ولایت هرات میباشد.

هیچ نظری موجود نیست: