۱۳۸۸/۰۹/۲۳

افتتاح و تهداب گذاری 4 پروژه در ولایت هرات

چهار پروژه عام المنفعه امروز از سوی تیم بازسازی ولایتی PRT ایتالیا در ولایت هرات افتتاح و تهداب گذاری شد.

این پروژه ها شامل افتتاح و تهداب گذاری دو باب مکتب و آغاز کار دو باب مرکز فنی و حرفه ای در ولسوالی های گذره , انجیل و کهسان ولایت هرات میباشد .

دگروال کلودیو دی قوماندن تیم بازسازی ولایتی PRT ایتالیا گفت مبلغ 250 هزار دالر آمریکایی جهت اعمار این پروژه ها از سوی کشور ایتالیا اختصاص داده شده است .

نقیب آروین سخنگوی والی هرات گفت: از جمله این پروژه ها دو باب مکتب امروز در قریه سیوشان ولسوالی گذره ولایت هرات افتتاح و تهداب گذاری شد.

وی افزود :یکی از این مکاتب امروز در قریه خواجه محمد کنجانی ولسوالی گذره ولایت هرات سنگ تهداب آن گذاشته شد که قرار است طی چهار ماه آینده در دو طبق با 16 صنف درسی ساخته شود.

بنا به اظهارات وی با افتتاح و تهداب گذاری این مکاتب مشکلات کمبود جای درسی صد ها تن از شاگردان دختر و پسر آن منطقه مرفوع خواهد شد.

در همین حال سید محمد مودود چشتی رئیس کار و امور اجتماعی ولایت هرات گفت :همچنان ساختمان دو مرکز آموزشی حرفه و فن روز گذشته در ولسوالی های کهسان و انجیل ولایت هرات تهداب گذاری شد.

این مراکز در جریان دو ماه آینده با زیر بنای 500 مترمربع ساخته خواهد شد.

آقای چشتی گفت: با تکمیل کار این مراکز زمینه آموزش حرفه و فن برای ده ها تن از باشنده گان ولسوالی های نامبرده فراهم خواهد شد.

گفته میشود قرار است حرفه های ماکرومه بافی , گلدوزی و خیاطی برای زنان , نلدوانی , ولدینگ کاری و ترمیم مبایل برای آقایان در این مراکز آموزش داده شود.

هیچ نظری موجود نیست: