۱۳۸۸/۱۰/۰۲

مقام نخست المپیاد کشور برای لیسه افغان ترک هرات

به تعداد 9تن از شاگردان لیسه افغان ترک هرات هم از ذکور و اناث در پنجمین دورمسابقات علوم طبیعی لیسه های افغان ترک توانستند مقام های قهرمانی را کسب کنند .

در این مسابقات سه تن از دختران لیسه نسوان افغان ترک در هرات و شش تن از طبقه ذکور موفق به کسب مدال های طلا , نقره و برنز شدند .

گفته می شود احمد یونس نظری از بخش ریاضیات و هارون ایوبی از بخش سخت افزار کمپیوتر مدال های طلا را کسب کردند, و در بخش فزیک عبدالواسع و ازبخش نرم افزار کمپیوتر حمید فیضی مدال های نقره را به دست آوردن, در بخش بیولوژی خلیل احمد , امید میلاد متین مدال های برنز را به دست آوردند.

در بخش اناث شیوا جامی تنها خانمی که مدال طلا کسب کرده است و روهینا مجددی مدال نقره و هدا مجددی مقام سوم یعنی مدال برنز این مسابقات را ازآن خود شان نمودند.

محمود علو معاون اول لیسه افغان ترک هرات میگوید : ما به تعداد نه تن از شاگردان لیسه افغان ترک هرات را بخاطر شرکت در مسابقات المپیاد در کابل فرستادیم که با بدست آوردن بیشترین مدال ها دراین مسابقات مقام قهرمانی را کسب کردند.

علو می گوید: این مسابقات به کمک وزارت معارف و ریاست افغان ترک بین مکاتب افغان ترک واشتراک یک لیسه دولتی ( لیسه سلطان غیاث الدین غوری ) برگزار شده است .

وی افزود: برگزاری این مسابقات راهی برای برگزاری مسابقات بیرون کشوری است, که در آینده مسولین لیسه های افغان ترک این مسابقات را در کشور های خارج برگزار خواهند کرد .

لیسه های افغان ترک در پنج ولایات افغانستان فعالیت دارند, که به گفته مسولین لیسه افغان ترک ولایت هرات در آینده مکاتب افغان ترک در ولایات دیگر هم ایجاد خواهد شد .

هم اکنون حدود 430 تن در لیسه افغان ترک هرات مصروف فراگیری آموزش هستند که 240 تن شاگردان ذکور و 190 تن را شاگردان اناث تشکیل میدهند .

هیچ نظری موجود نیست: