۱۳۸۸/۰۹/۱۶

مجازات 315 تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در افغانستان

در جریان هفت ماه اول سال روان خورشیدی به تعداد 315 تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در افغانستان محکوم به مجازات شدند که از این جمله 9 تن شان را اتباع کشورهای خارجی و 20 تن شان را مؤظفین خدمات عامه تشکیل میدهند.

این مطلب را منسوبین مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان امروز با حضور سفیر انگلستان دریک نشست خبری در ولایت هرات عنوان نمودند.

قضاوتپو مهرو حمید رئیسه محکمه استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان گفت رؤسای مبارزه با مواد مخدر ولایات نیمروز و قندهار از جمله 20 تن از مقامات دولتی هستند که به اتهام قاچاق مواد مخدر درافغانستان دستگیر و مجازات شده اند.

وی افزود در حال حاضر دوسیه های شماری از منسوبین قوماندانی های سرحدی و مؤظفین ریاست های امنیت ملی برخی از ولایات کلیدی افغانستان در محکمه استیناف مرکز عدلی وقضایی کشور تحت بررسی قرار دارد .

منبع افزود تنها 25 تن از افراد مجرم را کارمندان دولتی ولایت هرات تشکیل میدهند.

وی از افشای نام مجرمین خودداری کرد.

با این حال ایمارک سیدویل سفیر کشور انگلستان که در این کنفرانس مطبوعاتی اشتراک داشت حمایت خود را از این اقدام دولت جمهوری اسلامی افغانستان اعلان نمود.

وی افزود همانگونه که رئیس جمهور کرزی مبارزه با قاچاق مواد مخدر را یکی از اولویتهای کاری خود درجریان حکومت 5 سال آینده اعلان کرد, کشور انگلستان نیز در عرصه مبارزه با قاچاق و مجرمین مواد مخدر حکومت جدید آقای کرزی را همراهی خواهد کرد.

سفیر انگلستان از دولت افغانستان خواست , تا مبارزه با قاچاق مواد مخدر به رهبری افغانها صورت گیرد و از مردم این کشور تقاضا نمود تا در این عرصه نیروهای امنیتی را همراهی کنند.

گفتنیست در جریان هفت ماه اول سال روان نیروهای امنیتی افغان در جریان عملیاتهای مختلف در کشور در حدود 40 تن مواد مخدر از قبیل هیرویین , مورفین , تریاک,چرس وهمچنان 350 تن مواد کیمیاوی را که از آن در تولید مواد مخدر استفاده میشود کشف وضبط نمودند.

گفته میشود دراین جریان همچنان 17 باب کارخانه تولید و پروسس مواد مخدر از سوی نیروهای امنیتی افغان و خارجی کشف و تخریب شده است.

هیچ نظری موجود نیست: