۱۳۸۸/۰۸/۱۶

آغاز کار بازسازی در قریه سیوشان هرات

کار بازسازی در قریه سیوشان ولسوالی گذره هرات از سوی دفتر PRT ایتالیا آغاز شد.

قریه سیوشان ولسوالی گذره هرات که در گذشته مرکز تجمع مخالفین دولت را در حوزه غرب کشور تشکیل میداد بعد از عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان و ائتلاف از وجود مخالفین دولت پاکسازی شد و زمینه بازسازی در آن منطقه فراهم گردید.

باشنده گان قریه سیوشان ولسوالی گذره هرات میگویند مشکلات امنیتی ظرف چند سال گذشته باعث شده بود تا قریه نامبرده برای هفت سال از امورات بازسازی بدور ماند .

امروز یک هیأت متشکل از قوماندانی های امنیه و PRT ایتالیا به منطقه اعزام شدند و کار بازسازی را در قریه سیوشان گذره آغاز نمودند.

سمونوال نورخان نیکزاد سخنگوی قوماندان امنیه هرات میگوید اعمار مکاتب , سرکها و احداث پل و پلچک در قریه سیوشان, اولین اقدامیست که در عرصه بازسازی در آن منطقه صورت میگیرد.

وی افزود دفتر بازسازی ولایتی PRT ایتالیا بیش از یک میلیون یورو را در عرصه بازسازی قریه نامبرده اختصاص داده است.

باشنده گان قریه سیوشان ولسوالی گذره هرات از این اقدام دفتر بازسازی ولایتی PRT ایتالیا اظهار خوشحالی نمودند و خواهان تداوم پروژه های بازسازی در آن قریه شدند.

در پی راه اندازی عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان و خارجی که اخیرا" در ولسوالی گذره هرات راه اندازی شد دست کم 24 تن از مخالفین دولت کشته و درحدود 300 تن دیگرشان به دولت پیوستند.

مقامات میگویند این قریه در حال حاضر از وجود مخالفین دولت پاکسازی شده است.

منبع : AJC

هیچ نظری موجود نیست: