۱۳۸۸/۰۸/۲۶

افتتاح 45 پروژه عام المنفعه در ولایت هرات

وزیر احیاء و انکشاف دهات افغانستان در جریان سفرش به ولایت هرات 45 پروژه عام المنفعه را در این ولایت افتتاح نمود.

مسؤلین ریاست احیاء و انکشاف دهات ولایت هرات میگویند این پروژه ها به هزینه بیش از 42میلیون افغانی از بودجه وزارت احیاء و انکشاف دهات افغانستان در ولسوالی های انجیل , گذره , کرخ , کشک کهنه ,ادرسکن و غوریان این ولایت راه اندازی شده است.

این پروژه ها شامل شبکه های آبرسانی و برق , حفر چاه های نیمه عمیق , جغل اندازی سرک , اعمار مجتمع های فرهنگی و راه اندازی کورسهای خیاطی , گلدوزی و قالین بافی میباشد.

گفته میشود با افتتاح این پروژه ها مشکلات کمبود انرژی برق , آب آشامیدنی , زراعتی و ترانسپورتی هزاران تن از باشنده گان ولسوالی های نامبرده مرفوع میگردد.

در همین حال شماری از باشنده گان ولسوالیهای غوریان و ادرسکن ولایت هرات از این اقدام وزارت احیاء وانکشاف دهات افغانستان اظهار قدردانی نمودند و خواهان تداوم این پروژه ها در سایر ولسوالی های هرات شدند.

ولسوالی های فارسی , شیندند و گذره ولایت هرات از جمله مناطقی هستند که تا به حال اقدام آنچنانی در عرصه بازسازی در آن ولسوالیها صورت نگرفته است.

باشنده گان ولسوالی های نامبرده میگویند دولت باید بر حسب ضرورتها , پروژه های عام المنفعه را در ولسوالیها راه اندازی نماید.

ولسوالی های گذره , شیندند و فارسی در جنوب شهر هرات موقعیت دارند که بدلیل مشکلات امنیتی , ولسوالیهای نامبرده کمتر مورد توجه دولت و جامعه جهانی قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: