۱۳۸۸/۰۹/۰۲

کاهش 95 درصدی جرایم جنایی در هرات

مقامات پولیس در ولایت هرات میگویند جرایم جنایی و واقعات نا امنی در این ولایت نسبت به چند ماه گذشته 95 فیصد کاهش یافته است.

جنرال عصمت الله علیزی قوماندان امنیه ولایت هرات ضمن بیان این مطلب میگوید عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان که اخیرا در ولسوالی های جنوبی هرات راه اندازی گردید در کاهش جرایم جنایی و تحرکات مخالفین دولت در این ولایت تأثیر بسزایی داشته است.

ولایت هرات در غرب افغانستان در جریان چند سال گذشته شاهد یک سلسله واقعات نا امنی از قبیل اختطاف , قتل , سرقت و یک سری حملات مخالفین دولت بود.

اگر چه درگذشته دولت مرکزی بخاطر تأمین امنیت ولایت هرات در سطح رهبری این ولایت تعقیر و تبدیلاتی را بوجود آورد اما این تعقیرات در کاهش جرایم جنایی و از بین رفتن گروه های مسلح غیر مسؤل در این ولایت تأثیر آنچنانی نداشت.

محمد اسماعیل خان وزیر انرژی و آب کشور حدودا چند ماه قبل گفته بود که ده ها گروه مسلح غیر مسؤل در ولایت هرات موجود است و این گروه ها بخاطر مشکلات اقتصادی دست به واقعات اختطاف و خشونت میزنند.

در پی اظهارات اخیر اسماعیل خان قوماندان سرشناس جهادی در غرب کشور و شکایات مردم مبنی بر افزایش نا امنی در این ولایت نیروهای امنیتی افغان وخارجی عملیات مشترکی را در مناطق جنوبی هرات که لانه مخالفین دولت را تشکیل میداد به راه انداختند .

در این عملیات حد اقل 30 تن از مخالفین دولت به شمول قوماندانهای برجسته شان کشته و دست کم 200 تن دیگرشان با استفاده از شرایط تسلیم دولت شدند.

در پی تحولات اخیر مقامات پولیس هرات میگویند واقعات نا امنی و گراف جرایم جنایی نسبت به سال گذشته 95 فیصد کاهش یافته است.

باشنده گان شهر هرات نیز از وضعیت امنیتی هرات اظهار رضایت میکنند و خواهان راه اندازی پروژه های عام المنفعه در مناطق تصفیه شده میباشند.

هیچ نظری موجود نیست: