۱۳۸۸/۱۲/۰۳

اختصاص سه میلیون یورو برای حالات اضطراری درهرات

دفترنماینده گی وزارت امور خارجه ایتالیا در افغانستان مبلغ سه میلیون یورو را جهت جلوگیری از واقعات اضطراری در ولایت هرات اختصاص داد.

مقامات محلی در ولایت هرات میگویند: قرار است بخشی از این مبلغ جهت جلوگیری از هر گونه واقعات اضطراری، به دسترس مسؤلین ریاست مبارزه با حوادث طبیعی قرار گیرد.

این در حالیست که در گذشته عدم موجودیت بودیجه کافی و امکانات مناسب از جمله مشکلات عمده ریاست مبارزه با حوادث طبیعی در هرات عنوان شده است.

اصیل الدین جامی رئیس اجرائیه و سرپرست ولایت هرات گفت: این توافق در پی نشست با آقای آلبرتو جوردن رئیس عمومی ایتالین کوپرشن در افغانستان صورت گرفته است.

وی افزود: آقای جوردن که به تازه گی به ولایت هرات سفر نموده است وعده داده تا مبلغ سه میلیون یورو را در عرصه جلوگیری از واقعات اضطراری به دسترس شان قراردهد.

به گفته آقای جامی قرار است این مبلغ به اساس یک پلان منظم در بخش های اضطرای از جمله سیلاب،زلزله ،خشکسالی ویا جلوگیری از سرایت برخی از بیماری ها و وضعیت نا مناسب مهاجرین به مصرف رسد.

بنا به اظهارات وی سیلابهای اخیر در برخی از ولسوالی های هرات مشکلات زیادی را از قبیل تخریب نمودن منازل مسکونی ، زمین های زراعتی و مسدود نمودن راهای مواصلاتی را در قبال داشته است.

مقامات محلی هرات میگویند: قرار است بخشی از مبلغ اختصاص داده شده در این عرصه به مصرف رسد.

این در حالیست که چند سال قبل نیز بر اثر ریزش برف سنگین و سردی بیش از حد هوا صد ها تن از باشنده گان ولایت هرات جان خود را از دست دادند و هزاران رأس مواشی نیز بر اثر نبود علوفه هلاک شدند.

مسؤلین ریاست مبارزه با حوادث طبیعی ولایت هرات عدم بودیجه کافی را یکی از مشکلات عمده کاری این اداره در آن زمان عنوان میکنند.

۱ نظر:

Ehsan گفت...

سلام دوست عزيز،
بروز هستم تشريف بي آوريد.