۱۳۸۸/۱۱/۲۷

متنفذ قومی اختطاف شده در هرات به قتل رسید

یکتن از متنفذین قومی که حدودا" 20 روز قبل از مربوطات ولسوالی گذره هرات اختطاف شده بود جسدش امروز از 15 کیلومتری شهر هرات کشف شد.

این فرد حاجی عبداظاهر نام داشت ، اختطاف کننده گان چند روز قبل وی را از مروبوطات ولسوالی گذره اختطاف وجهت رهایی وی مبلغ دو صد هزار دالر آمریکایی را از اقاربش طلب کرده بودند.

محمد انور متین کارشناس فرهنگی مقام ولایت هرات گفت: اختطاف کننده گان قبل از دریافت مبلغ تعین شده، فرد اختطاف شده را به قتل رسانیده و جسد وی را در بین یک چاه در مربوطات منطقه مهاجرنشین مسلخ هرات انداخته بودند.

وی افزود :در پی تحقیقات کشفی ، مؤظفین ریاست امنیت ملی 8 تن را به اتهام این قضیه دستگیر نمودند که در رأس شان حبیب الله جانان سرگروپ افراد اختطاف کننده قرار دارد .

بنا به اظهارات وی: بررسی از نزد افراد دستگیر شده آغاز شده است.

در همین حال حاجی عبدالرحمان پسر کاکای فرد مقتول درحالی که اشک از چشمانش سرازیر بود از ارگانهای عدلی و قضایی خواست تا افراد دستگیر شده را به اشد مجازات محکوم نمایند.

چندی قبل نیز در پی کشته شدن یک پسر جوان از سوی اختطاف کننده گان در هرات شماری از باشنده گان این ولایت دست به تظاهرات زده و خواهان مجازات عاملین قضیه از سوی ارگانهای عدلی و قضایی گردیدند.

با این که مقامات ادعا میکنند واقعات اختطاف در هرات کاهش یافته است اما تا کنون از سرنوشت مسؤل کلینیک عبیدی که چند روز قبل از داخل منزلش اختطاف شده بود خبری در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست: