۱۳۸۸/۱۱/۲۹

اهدای 900 قلم آثار باستانی به موزیم ملی هرات

بیش از 900 قلم آثار تاریخی امروز از سوی صنف انتیک فروشان ولایت هرات به ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت اهدا گردید.

این آثار تاریخی که مربوط به دوره های قبل و بعد از اسلام میباشد از 300 تا 2000 سال قدامت تاریخی دارد که جهت مجهز شدن موزیم ملی هرات به ریاست اطلاعات و فرهنگ اهدا شده است.

محمد عمر رئیس صنف انتیک فروشان ولایت هرات گفت: هدف از اهدای این آثار به ریاست اطلاعات و فرهنگ ،غنامند ساختن موزیم ملی دراین ولایت میباشد.

وی افزود: این محموله 900 قلمی آثار باستانی شامل ظروف سفالی , فلزی ، سنگی و شیشه ای میباشد که ارزش مالی آن به چند میلیون افغانی میرسد.

آقای عمر گفت: تا کنون بیش از 1400 قلم آثار تاریخی از سوی صنف انتیک فروشان هرات به موزیم ملی این ولایت اهدا شده است.

در همین حال ولی شاه بهره رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات این اقدام صنف انتیک فروشان را در سطح کشور بی سابقه خواند و مدعی شد که موزیم ملی هرات با مجموعه این آثار غنامندترین موزیم در سطح کشور محسوب خواهد شد.

این درحالیست که چند ماه قبل بیش از 20 اثر گرانبهایی موزیم ملی هرات از سوی سارقین مسلح به سرقت برده شد که تا کنون از سرنوشت آثار سرقت شده و چگونگی قتل مرموز متهم این قضیه که از سوی نیروهای امنیتی آن وقت دستگیر شده بودخبری در دست نیست.

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات که جدیدا" در این پست گماشته شده است ضمن درخواست همکاری مردم در این عرصه مدعی شد که بررسی جهت کشف مجدد آثار باستانی سرقت شده از موزیم ملی هرات آغاز شده و بزودی عاملین قضایا را شناسایی و دستگیر خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست: