۱۳۸۸/۱۱/۲۳

سفر سفیر آمریکا به ولایت هرات

سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان در دیدار با مقامات محلی هرات بر تقویت نیروهای امنیتی و توجه به تعلیم و تربیه بیشتر پولیس، تاکید نمود .

آیکن بری سفیر آمریکا درمرکز تربیوی پولیس ملی با داکتر احمد یوسف نورستانی والی هرات ملاقات نمود و بر بهبود وضعیت امنیتی و توسعه فعالیتهای اقتصادی در این ولایت تأکید کرد.

احداث سرک هرات – چشت شریف وتوسعه میدان هوائی ، از جمله مسائل مورد بحث میان طرفین بوده است.

مقامات محلی هرات همچنان در این نشست خواستار افزایش همکاری جامعه جهانی خصوصا" ایالات متحده امریکا در تقویت وانکشاف واحدهای پولیس ملی در سطح شهر و ولسوالی های هرات شدند .

سفیر امریکا در کابل با اشاره به علاقمندی جامعه جهانی به انکشاف وتقویت نیروهای امنیتی افغان خصوصا", پولیس ملی گفت: سفارت امریکا در کابل, پولیس اتحادیه اروپا و وزارت داخله آن کشور آماده اند تا فعالیت های بیشتری در جهت تقویت پولیس افغان انجام دهند .

وی همچنان از توظیف مشاورین بیشتر در واحدهای پولیس ولایت هرات یاد آوری نموده و گفت: با وجودیکه پیشرفت تعلیم وتربیه در هرات خوب است در چند ماه آینده شاهد تغییرات چشمگیردرروند آموزش پولیس در سطح هرات خواهیم بود .

این در حالیست که عدم آگاهی پولیس افغان از آموزشهای مسلکی ، یکی از عمده ترین مشکلاتیست که وزارت امور داخله افغانستان با آن مواجه میباشد.

در اخیر سفیر امریکا از افزایش علاقمندی جامعه جهانی به اجرای طرح های بازسازی در ولایت هرات خبر داد و این ولایت را به قصد کابل ترک کرد.

هیچ نظری موجود نیست: