۱۳۸۸/۱۱/۲۰

قوماندان ارشد طالبان در هرات دستگیر شد

در جریان دو عملیات جداگانه نیروهای امنیتی در ولایت هرات یکتن از قوماندانان مخالف دولت کشته و یکتن دیگر که در ساخت بمب های کنار جاده ای دراین ولایت دست داشت بازداشت گردید.

دگروال زین الدین قوماندان قطعه کماندوی اردوی ملی در غرب افغانستان گفت: این قوماندان طالبان که عبدالخالق نام داشت شب گذشته در جریان عملیات سربازان اردو و نیروهای ائتلاف کشته شد.

وی افزود :این فرد در بیشتر نا امنی های قریه زیرکوه ولسوالی شیندند دست داشت که با کشته شدن آن وضعیت امنیتی در منطقه بهبود خواهد یافت.

بر بنیاد یک خبر دیگر مولوی عیسی یکتن از قوماندانان سرشناس مخالف دولت در ولسوالی گذره هرات شب گذشته از مربوطات ولسوالی انجیل هرات دستگیر شد.

جنرال اکرام الدین یاور قوماندان زون ساحوی پولیس در غرب کشور گفت: مولوی عیسی برادر ملارمضان قوماندان برجسته مخالفین دولت در ولسوالی گذره ولایت هرات است که وی در ساخت بمب های کنار جاده ای و ترور قوماندان اسبق ولسوالی انجیل هرات دست دارد.

وی افزود: مولوی عیسی با طالبان خارجی دست داشت که در حال حاضر در قوماندانی امنیه ولایت هرات تحت بررسی قرار دارد.

گروه طالبان تا به حال در این مورد اظهار نظری نکرده اند.

مقامات میگویند: مولوی عیسی از یک سال به این سوتحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار داشت که سرانجام شب گذشته از منطقه کوچه نوین ولسوالی انجیل از سوی پولیس آن ولسوالی بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست: