۱۳۸۸/۱۱/۱۵

زخمی شدن 5 سرباز ایتالیایی در ولایت هرات

در دو رویداد جداگانه پولیس هرات از کشف 20 کیلوگرام مواد انفجاری در مسیر کاروان موترهای نظامی افغان و خارجی خبر داد و نیروهای آیساف از زخمی شدن 5 سرباز خود دریک انفجار کنار جاده ای در این ولایت خبر دادند.

موترهای زره ای نیروهای آیساف بعداز ظهر دیروز در یک منطقه بین ولسوالی های شیندند و گذره ولایت هرات با ماین کارگذاری شده در کنار سرک تصادم کرد که در نتیجه 5 سرباز ایتالیایی زخمی شدند.

یک مقام مسؤل قوماندانی نیروهای آیساف مستقر در غرب افغانستان گفته است که وضعیت صحی سربازان ایتالیایی مجروح نسبتا" خوب است .

با اینکه جنرال اکرام الدین یاور قوماندان زون ساحوی پولیس در غرب کشور روز گذشته وقوع این حادثه را تأیید کرده بود اما از آمار تلفات و خسارات ناشی از این انفجار اظهار بی اطلاعی نموده بود.

کشور ایتالیا بیش از 2000 سرباز در غرب افغانستان دارد که این سربازان در بخش های امنیت و بازسازی فعالیت میکنند.

بر بنیاد یک خبر دیگر پولیس هرات از وقوع یک انفجار در مسیر کاروان موترهای نظامی افغان و خارجی در منطقه ای میان ولسوالی های چشت و اوبه ولایت هرت جلوگیری نمود.

نورخان نیکزاد سخنگوی قوماندان امنیه ولایت هرات گفت: مخالفین دولت مقدار 20 کیلوگرام مواد انفجاریه را که دربین یک بشکه در کنار سرک جاسازی کرده بودند قصد هدف قرار دادن موترهای نظامی را داشتند که این پلان شان با ناکامی مواجه شد.

وی افزود:اگر چه در پیوند به قضیه کسی دستگیر نشده اما بررسی جهت گرفتاری عاملین قضیه جریان دارد.

همزمان با کشف و خنثی سازی این انفجار ، پولیس هرات به همکاری نیروهای آیساف روز گذشته از انفجار مشابهی در مسیر سرک ولسوالی ادرسکن این ولایت جلوگیری نمودند.

هیچ نظری موجود نیست: