۱۳۸۸/۱۲/۱۵

خسارات ناشی از تداوم بارنده گی در ولایت هرات

بر اثر بارنده گی شب گذشته در ولایت هرات ده ها منزل مسکونی تخریب و هزاران جریب زمین های زراعتی از بین رفت.

ولسوالی های انجیل ، چشت ،گلران، شیندند ، ادرسکن، زنده جان ،غوریان، پشتون زرغون و اوبه ولایت هرات از جمله مناطقی هستند که بیشترین خسارات ناشی ازاین حادثه طبیعی را متقبل شدند.

عبدالحمید مبارز حمیدی رئیس مبارزه با حوادث طبیعی در ولایت هرات گفت: در قریه اسحق سلیمان ولسوالی انجیل از جمله 50 منزل خساره دیده 15 منزل مسکونی کاملا" فروریخته است.

وی افزود: در سایر ولسوالی های نامبرده باغ ها و کاریزهای موجود در آن مناطق متضرر شده و بیش از دو هزار جریب زمین زراعتی از بین رفته است .

آقای حمیدی گفت :همچنان در جریان بارنده گی شب گذشته که برای چند ساعت ادامه داشت مواشی مردم نیزهلاک شدند.

گفته میشود مقام رهبری هرات نشست اظطراری را در این زمینه تشکیل دادند تا به آسیب دیده گان این حادثه طبیعی کمک های فوری صورت گیرد.

باشنده گان محل دولت را متهم به بی توجه ای در این زمینه مینمایند.

آنها میگویند: دولت باید قبل از وقوع حادثه در ساختن پل ها و بند های آب گردان اقدام میکرد تا از بروز همچو واقعات احتمالی جلوگیری میشد.

اما مسؤلین ریاست مبارزه با حوادث طبیعی در هرات میگویند: عدم بودجه کافی و امکانات مناسب از جمله مشکلاتیست که آنها در گذشته با آن مواجه بودند.

این در حالیست که اخیرا" نماینده گی وزارت خارجه ایتالیا در افغانستان در حدود 3 میلیون یورو را جهت جلوگیری از حوادث طبیعی به بخش واقعات اظطراری ولایت هرات اختصاص داده است.

هیچ نظری موجود نیست: