۱۳۸۸/۱۲/۱۶

تکمیل 45 درصدی کار پروژه بند سلما درهرات

مسؤلین سرکنسولگری کشور هندوستان در هرات گفته اند که چهل و پنج درصد از عملیات اجرایی پروژه بند سلما تکمیل شده و درصورتی که مشکلات امنیتی مانعی ایجاد نکند، بند سلما تا دو سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

جنرال کنسول هندوستان در ولایت هرات مشکلات فنی و امنیتی را درگذشته عامل اصلی کندی اجرای این پروژه دانست.

بند سلما در زمان حکومت داود خان به کمک مالی هند تهداب گذاری شد، اما بروز نا امنی کار احداث این بند را برای یک سال متوقف کرد .

این پروژه با هزینه بالغ بر 180 میلیون دالر آمریکایی به کمک مالی کشور هندوستان در دست احداث است.

با بهره برداری از این پروژه ملی بر علاوه آماده شدن آب زراعتی به میلیون ها هکتار زمین در ولسوالی های مختلف ، برق مورد نیاز باشنده گان ولسوالی های چشت ،اوبه و مرکز شهر هرات نیز تأمین میشود.

داکتر احمد یوسف نورستانی والی هرات میگوید: پروژه بند سلما که از چند سال به این سو در دست احداث است تمام کارهای اساسی و زیرنبایی آن تکمیل شده و در جریان دو سال آینده به بهره برداری میرسد.

وی همچنان از استقرار نیروهای جدید و مجهز در ساحات بند سلما خبر داد.

در همین حال جنرال کنسول هندوستان در هرات گفت: پروژه بند سلما یکی از پروژه های زیربنایی کشور هندوستان میباشد ، این پروژه در محراق توجه دولت هندوستان قرار دارد و یکی از جمله پروژه های بسیار بزرگ در کشور افغانستان میباشد.

هم اکنون در بخش های ساختمانی این پروژه بر علاوه 200 تن از انجینران و کارگران ماهر هندی ، زمینه کار برای حدود 500 تن از باشنده گان شهر هرات مساعد شده است.

پروژه بند سلما در ولسوالی چشت شریف ،حدودا" در 120 کیلومتری شرق ولایت هرات موقعیت دارد.

هیچ نظری موجود نیست: