۱۳۸۸/۱۲/۱۰

ادعای تظاهرات درولسوالی کهسان ولایت هرات

ده ها تن از باشنده گان ولسوالی کهسان هرات صبح امروز دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات این افراد بنا به آنچه هجوم شماری از افراد پولیس به منزل یکتن از باشنده گان ولسوالی کهسان هرات خوانده شده صورت گرفته است.

شماری از مظاهره کننده گان در تماس تلیفونی با ما مدعی شدند که شب گذشته دو تن از سربازان پولیس ،خودسرانه به یک منزل مسکونی هجوم آورده و مشکلاتی را برای باشنده گان آن منزل ببار آوردند.

آنان میگویند: بعد از رسیدن اطلاع ، باشنده گان منطقه ،سربازان پولیس را هدف حمله قرار دادند که در نتیجه هر دو پولیس را زخمی نمودند.

در پی بروز این حادثه صبح امروز ده ها تن از باشنده گان ولسوالی کهسان به رسم اعتراض به جاده ها سرازیر شدند و خواهان مجازات سربازان متهم در این رویداد شدند.

آنان میگویند: اگر دولت به خواست آنان توجه ای نکند آنان دست به کارهای بزرگتر از تظاهرات خواهند زد.

در همین حال سمونوال دلاور شاه دلاور آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هرات گفت: دو تن از سربازان پولیس که در این رویداد متهم میباشند دستگیر و تحت بررسی قرار گرفتند.

وی تظاهرات باشنده گان ولسوالی کهسان هرات را تأیید نکرد.

تا به حال چندین بارباشنده گان حوزه غرب کشور بنا به آنچه برخورد نادرست پولیس در این حوزه عنوان شده است دست به تظاهرات زدند.

به باور کارشناسان مسائل سیاسی عدم سواد کافی پولیس و نداشتن تعلیم درست مسلکی ، از جمله عمده ترین مواردیست که باعث بروز همچو قضایا در جامعه میگردد.

هیچ نظری موجود نیست: