۱۳۸۸/۱۲/۲۴

بازمانده گان شهدا خواستارمجازات جنایتکاران جنگی شدند

فامیل های قربانیان جنگ در افغانستان در یک همایش به مناسبت گرامیداشت ازشهدای قیام خونین 24 حوت درولایت هرات خواستار رفع قانون معافیت عاملین کشتار در افغانستان و همچنین توجه به وضعیت زنده گی فامیل های قربانیان شدند .

آنها از دولت خواستند تا برای اجرای هر چه بهتر عدالت در کشور تمامی جنایتگاران جنگی را محاکمه نموده و به هیچ کس ویا قانونی اجازه عفو آنان را ندهد .

خانم جواد مسئول بخش اجرایی نهاد همبستگی برای عدالت می گوید : فامیل های قربانیان حق بخشیدن خون شهدای خود را دارند و هیچ نهادی تحت هیچ شرایطی حق بخشیدن و عفو جنایتکاران را ندارد .

آنها با انتقاد از توشیح قانون معافیت جنایتکاران توسط رئیس جمهور، خواستارلغو و منع اجرای این قانون شدند .

درهمین حال تعدادی از فامیل های شهدا که درمحفل همایش بزرگداشت ازشهدای قیام 24 حوت هرات شرکت نموده بودند نیز از بی توجهی دولت در راستای بهبود وضعیت زنده گی شان شکایت داشته و از دولت می خواهند تا به آنها توجه بیشتر نماید .

جاهده کبیری یکتن از اقارب قربانیان از دولت می خواهد تا در زمینه های اقتصادی ، تحصیل و مسکن با فامیل های قربانیان همکاری نمایند .

پیش از این نیز 24 نهاد حمایت کننده از فامیل های قربانیان جنگ در افغانستان طی یک اعلامیه از دولت به منظور تصویب قانون معافیت جنایتکاران جنگی انتقاد نموده و خواستار لغو آن گردیده بودند.

این همایش با صدور قطعنامه پنج ماده ای از سوی بعضی از نماینده گان قربانیان سه دهه جنگ درکشور به پایان رسید .

همزمان در این روز برای بزرگداشت از قیام خونین 24 حوت سال 1357محافلی از سوی نهادهای دولتی و غیر دولتی دردیگر نقاط ولایت هرات ازجمله تپه شهدای گمنام برگزار گردید .

هیچ نظری موجود نیست: