۱۳۸۹/۰۱/۰۵

سفر نماینده سیاسی ناتو به ولایت هرات

نماینده سیاسی ناتو در افغانستان امروز به ولایت هرات سفر کرد و با مقامات محلی در این ولایت دیدار و گفتگو نمود.

بررسی وضعیت امنیتی و اقتصادی از جمله اهداف عمده سفر مارک سیدول نماینده سیاسی ناتو در افغانستان به ولایت هرات عنوان شده است.

آقای سیدویل در جریان یک نشست خبری مشترک با اصیل الدین جامی رئیس اجرائیه ولایت هرات گفت: بخاطر هر چه بهتر شدن وضعیت امنیتی در هرات طرح های جدیدی روی دست دارند که بزودی عملی خواهند کرد.

وی افزود: تلاش ما این است تا امنیت و بازسازی را در افغانستان تقویت کنیم و این مسؤلیت را در آینده به مقامات افغان واگذار نماییم.

نماینده سیاسی ناتو در افغانستان همچنان در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: کوشش میکنیم تا دونرهای بزرگ را به ولایت هرات دعوت کنیم تا با سرمایه گذاری، زمینه اشتغال برای جوانان فراهم گردد.

در همین حال اصیل الدین جامی رئیس اجرائیه و سرپرست ولایت هرات وضعیت امنیتی این ولایت را مثبت ارزیابی کرد و مدعی شد که بخاطر بهتر شدن اوضاع امنیتی در سه ولسوالی هرات، با نماینده سیاسی ناتو صحبت نموده اند.

آقای جامی گفت: همچنان با نماینده سیاسی ناتو در افغانستان روی مسائل مبارزه با قاچاق و کشت مواد مخدر و توسعه پروژه های بازسازی در هرات توافقاتی صورت گرفت.

گفتنیست از آغاز سال جاری میلادی تا کنون این اولین سفر نماینده سیاسی ناتو در افغانستان به ولایت هرات میباشد.

کارشناسان مسائل سیاسی سفر این مقام بلندرتبه ناتو را به هرات در بهتر شدن وضعیت امنیتی و توسعه پروژه های بازسازی در این ولایت مهم ارزیابی میکنند.

هیچ نظری موجود نیست: