۱۳۸۸/۱۲/۱۵

نگرانی مقامات در نیمروز از تداوم روند اخراج مهاجرین

ادامه روند اخراج دست جمعی مهاجرین افغان از کشور ایران باعث نگرانی مقامات محلی ولایت نیمروز و مسؤلین ریاست عودت مهاجرین آن ولایت گردیده است.

خبرهای رسیده از ولایت جنوب غربی نیمروز حاکی از آن است که در جریان 24 ساعت گذشته بیش از یک هزار تن از مهاجرین افغان بصورت اجباری از کشور ایران رد مرز شدند.

سمونوال عبدالجبار پردلی قوماندان امنیه ولایت نیمروز گفت: 800 تن از افراد رد مرز شده را مردان و بیش از 250 تن دیگر را زنان و کودکان تشکیل میدهند.

وی افزود: ارگانهای دولتی و خارجی تا کنون کمک هایی را در این عرصه انجام داده اند اما این اقدام نسبت به تعداد مهاجرین اخراج شده اندک است.

آقای پردلی میگوید: اگر این روند همچنان ادامه یابد مشکلات زیادی در این عرصه بوجود خواهد آمد.

به گفته مسؤلین ریاست عودت مهاجرین ولایت نیمروزدر جریان دو هفته اخیر حداقل 5000 تن از مهاجرین افغان از کشور ایران رد مرز شدند.

حاجی امان الله سلطانی رئیس عودت مهاجرین ولایت نیمروز گفته بود که اسناد قانونی برخی از افغان های رد مرز شده نیز ازسوی نیروهای انتظامی ایران گرفته و یا هم پاره شده است.

وی از عدم هماهنگی کشور ایران در مورد طرح اخراج مهاجرین افغان با مقامات محلی ولایت نیمروز انتقاد کرد و خواستار متوقف شدن مؤقتی این طرح شد.

این در حالیست که مسؤلین کنسولگری کشور ایران مقیم هرات هر گونه پاره نمودن اسناد قانونی مهاجرین افغان را رد نموده و گفته اند که آنان تنها اقدام به اخراج مهارجرینی میکنند که فاقد اسناد قانونی هستند.

مقامات کشور ایران مدعی هستند که در حال حاضر بیش از دو میلیون مهاجر افغان در آن کشور بسر میبرند که اکثریت شان فاقد اسناد قانونی میباشند.

هیچ نظری موجود نیست: