۱۳۸۸/۱۲/۲۳

پیوستن 30 تن از افراد طالبان به پروسه صلح درهرات

سي تن(٣٠) از افراد طالبان درهرات با سلاح های دست داشته خود به پروسه صلح پیوستند .

ملا عبدالکریم رئیس کمیسیون طالبان در حوزه غرب ، ملا خاکسار آخند و همچنین ملا عبدالرسول آخند به همراه 27 تن دیگر از افرادتحت امرشان با قبول شرایط صلح حاضر به همکاری با دولت افغانستان شدند .

حضرت شریف مجددی رئیس ساحوی کمیسیون تحکیم صلح در حوزه غرب افغانستان می گوید : این افراد از ساکنین ولسوالی شیندند ولایت هرات بودند که با تلاش مسئولین این کمیسیون همراه سلاح های دست داشته خود به دولت پیوستند .

وی افزود : این تعداد ازمخالفین دولت حاضر شدند تا در تامین امنیت درچوکات نیروهای امنیتی کشور ایفای وظیفه نمایند.

ملا عبدالکریم قوماندان سرشناس طالبان تسلیم شده به دولت گفت : من و افرادم مدت شش سال بود که با دولت می جنگیدیم اما حال از کشتار و خونریزی خسته شدیم و می خواهیم همراه دولت در دفاع از کشور سهیم باشیم .

طالبان تسلیم شده به دولت ازمسئولین خواستند تا زمینه کار و همچنین زمینه تعلیم را برای خود و فامیل شان فراهم نماید و پروسه بازسازی را در مناطق آنان سرعت بخشند .

آقای مجددی رئیس کمیسیون تحکیم صلح درغرب کشور ضمن اعطای امان نامه به این تعداد از افراد طالبان وعده سپرد تا موسسات داخلی و خارجی را جهت پیشبرد بازسازی در مناطق ترغیب نمایند .

در گذشته نیز صدها تن ازمخالفین مسلح دولت درهرات به پروسه صلح پیوستند اما بعضی از این افراد از بی توجهی دولت نسبت به وعده هایی که به آنان داده شده بود شکایت دارند .

هیچ نظری موجود نیست: