۱۳۸۸/۱۲/۲۷

ایجاد اداره مالیات دهنده گان متوسط در مستوفیت هرات

بخش جدید مالیات دهنده گان متوسط در چوکات مستوفیت ولایت هرات جهت شفاف سازی پروسه مالیات در کشور ایجاد شد .

احمد شاه زمانزی رئیس عمومی عواید وزارت مالیه افغانستان درهرات طی یک کنفرانس خبری گفت: طبق طبقه بندی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه کشور بیش از 1200 مالیه دهنده در بخش بندی این ریاست در کتگوری مالیه دهنده گان متوسط قرار می گیرند .

وی افزود : با ایجاد این اداره سهولت هایی قابل توجهی در کار مالیه دهنده و مالیه گیرنده صورت می گیرد .

با این حال شواهد نشان داده که در گذشته بین مالیات دهنده و مالیات گیرنده توافق صورت گرفته و مالیات پرداختی به صورت کامل به عواید دولت تحویل داده نشده است .

آقای زمانزی در این زمینه گفت : در این اداره شخص مالیات دهنده خود مقدار عواید خود را سنجش نموده و مالیاتش را به صورت مستقیم به بانک تحویل می دهد .

وی اضافه نمود: که تیم های بررسی این اداره به صورت شفاف ومعیاری عواید اشخاص را سنجش نموده و با تطبیق آن شخص موظف خواهد بود تا مالیات خود را بدون هیچ عذری پرداخت نماید ، در غیر اینصورت این اداره صلاحیت خواهد داشت تا مقدار مالیات پرداخت نشده افراد را از حساب بانکی آنان به عواید دولت انتقال دهند .

ضیا الحق سخا مستوفی ولایت هرات نیز نقش این اداره را در کوتاه ساختن فاصله پرداخت مالیات ، شفافیت در این پروسه و همچنین نبود ارتباط مستقیم بین مالیات دهنده و مالیات گیرنده را از نکات بارز و قابل توجه در این اداره عنوان کرد .

قابل ذکر است که این اداره در ولایات کابل ، مزار شریف ، جلال آباد و قندهار نیز درچوکات مستوفیت های این ولایت قبلا" ایجاد گردیده است .

هیچ نظری موجود نیست: