۱۳۸۸/۱۰/۲۳

یک تن در محکمه علنی هرات به اعدام محکوم شد

محکمه حوزه اول شهری هرات 12 تن از مجرمین را محکوم به جزا نمود.

گفته میشود شش تن از این افراد به اتهام آدم ربایی ازسوی دیوان امنیت عامه ریاست محکمه حوزه اول شهری هرات به 5 الی 15 سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات شدند.

قضاوت پوه مولوی محمد رحیم کریمی رئیس محکمه حوزه اول شهری ولایت هرات گفت: در جریان این محکمه که روز سه شنبه برگزار شده بود یکتن دیگراز مجرمین به اتهام همکاری با طالبان یا ( باندیتیزم ) به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم شد.

وی افزود: این فرد مطابق ماده 15 قانون جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی محکوم شد و همدستش نیز به 8 سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات گردید.

همچنان در قضیه اختطاف حاجی غلام مودود یکتن از سرمایه داران شهر هرات چهار متهم مطابق حکم فقره چهار ماده ششم قانون مبارزه علیه اختطاف به 15 سال حبس تنفیذی و یکتن دیگر در قضیه اختطاف سید فرید سارنوال به 32 سال حبس تنفیذی محکوم به جزا شد.

در ادامه این جلسه چهار تن دیگر به شمول دو مرد و دو زن به اتهام مساعدت به دشمن هر کدام به مدت ده سال حبس تنفیذی مجازات شدند.

در سال روان هجری شمسی بیش از 50 تن از متهمین جرایم جنایی از سوی ارگانهای عدلی و قضایی ولایت هرات محکوم به مجازات شدند که این خود در کاهش آمار جرایم در این ولایت تأثیر بسزایی داشته است.

۱ نظر:

کاکه تیغون گفت...

سلام
چاپ مجله برای نابینایان اقدامی نیکی است.
خدا اجرش را بدهد.