۱۳۸۸/۱۱/۰۱

افتتاح یک مرکز اجتماعی برای زنان هرات

با افتتاح یک مرکز اجتماعی مخصوص خانم ها در ولسوالی رباط سنگی هرات زمینه کار برای حدودیکصد تن از زنان خانه دار مساعد شد .

غلام فاروق روستایی ولسوال کشک رباط سنگی هرات گفت: این مرکز اجتماعی, فرهنگی واقتصادی که در قریه کاریز سبزک موقعیت دارد با کمک مالی موسسه داکار راه اندازی شده است .

در این مرکز برعلاوه ایجاد فرصت های شغلی برای خانم ها, محلات فروش وسایل منازل و ایجاد کورسهای آرایشگری به زنان خانه دار فراهم شده است .

همچنان ایجاد کورس های آموزشی خیاطی و گلدوزی از دیگر فعالیت های مرکز ذکر شده میباشد که با هزینه بالغ بر سیصد هزار افغانی ایجاد شده است .

این درحالیست که اخیرا"ریاست کار و امور اجتماعی هرات در مصاحبه با AJC گفته است که 60 درصد زنان هرات در این ولایت بیکار هستند .

در حالی از بیکار بودن 60 درصد زنان هرات خبرداده میشود که دفتر بازسازی ولایتی PRT ایتالیا در ولایت هرات تصمیم دارد تا یک بازار را برای زنان کسبه کار در این ولایت ایجاد نماید .

این دفتر در حدود 5 میلیون یورو را در این عرصه اختصاص داده است.

ولسوالی کشک رباط سنگی که در 60 کیلومتری شمال شهر هرات موقعیت دارد یکی از ولسوالی های سرحدی کشور میباشد که با کشورهای ایران وترکمنستان مرز مشترک دارد .

هیچ نظری موجود نیست: