۱۳۸۸/۱۰/۲۶

اعضای شورای ولایتی هرات سوگند وفاداری یاد نمودند

مراسم تحلیف اعضای شورای ولایتی هرات امروز در سالون کنفرانس های ولایت هرات با حضور مقامات بلند پایه این ولایت برگزار گردید .

داکترنذیراحمد حیدرزاده رئیس جدید شورای ولایتی هرات همراه معاون و اعضای این شورا با حضور مسئولین بلند پایه ولایت هرات و جمعی از احزاب سیاسی ، بزرگان اقوام مختلف در هرات و همچنین مسئولین نهادهای مدنی و نماینده گان سیاسی کشورهای همسایه سوگند وفاداری یاد نمودند .

مراسم تحلیف هجده تن از اعضای شورای ولایتی هرات در حالی برگزار شد که یکی از اعضای این شورا به علت اختلاص همچنان در حبس به سر می برد . و پرونده وی هم اکنون تحت بررسی قرار دارد .

نقیب الله آروین سخنگوی مقام ولایت در این زمینه می گوید : پیوستن سید محمد حسین حسینی یکی از اعضای شورای ولایتی در دور دوم به دیگر اعضای این شورا بستگی به بررسی پرونده ایشان دارد که هم اکنون کار بر روی آن جریان دارد .

احمد یوسف نورستانی والی ولایت هرات با قدردانی از عملکرد اعضای شورای ولایتی در دوره قبلی گفت :شورای ولایتی در دور اول موفق شد تا پل ارتباطی میان خود و ولایت ایجاد کند و خواست من هم این است تا اعضای جدید با استفاده از تجارب دور گدشته این ارتباط را بیش ار همه محکم تر نمایند .

داکتر همایون عزیزی رئیس سابق شورای ولایتی هرات دستآورد های چهار ساله این شورا را مثبت ارزیابی کرد و فعالیت های این شورا را کاملا مستقلانه خواند .

اما از سوی دیگر آقای واحدی کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد ازعملکرد شورای ولایتی در دور اول گفت : نبود شفافیت در قانون شورای ولایتی ، دقیق نبودن لایحه وظالیف اعضای شورا و از همه مهمتر دخالت بعضی از ارگانهای دولتی بخصوص مقام ولایت در تصامیم وکلا از عمده چالش هایی بود که کارکرد شورای ولایتی را ضعیف جلوه می داد .

اکثریت کارشناسان بر ان باورند که حضور زنان در مسائل سیاسی کشور بیشتر جنبه سمبولیک را به خود گرفته است ، در بین هجده عضو شورای ولایتی هرات نیزپنج تن انان را وکیلان زن تشکیل می دهد .

خانم ثریا پاکزاد در این زمینه می گوید : با آن که حضور سمبولیک زنان را در پست های دولتی تایید می کنم اما باز هم خوشحال هستم که زنان در این پست ها حضور دارند و حضور انان را من برابر می دانم با نقشی که آنان در جامعه کنونی ما دارند .

اما در پایان محفل تحلیف تعمیر جدید شورای ولایتی هرات با حضور داشت والی هرات ، قومندان آیساف و قومندان تیم بازسازی ولایتی پی آر تی افتتاح شد .

این تعمیربا بودجه 120 هزار یورو از سوی تحکیم ثبات به کمک مالی تیم پی آر تی ایتالیا در سه منزل برای استفاده اعضای شورای ولایتی هرات اعمار گردید .

هیچ نظری موجود نیست: