۱۳۸۸/۱۰/۲۴

مسلمانان همچنان درگیر اختلاف ها

نویسنده : قاسم عبداللهی

حدود 1400 سال از عمر دین مقدس اسلام می گذرد ، و هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان دین مقدس اسلام به عنوان دین بر حق از سوی جهانیان پذیرفته شده است .که این را می توان مدیون زحمت کشی های پیامبر اسلام (ص) ، اصحاب بزرگوارشان و تمامی بزرگان دیگری که در این راه جان متبرک خود را از دست داده اند دانست . اما با این همه تلاش که از سوی این بزرگان برای گسترش این دین در جهان صورت گرفت آیا مسلمانان و کشورهای اسلامی توانسته اند این دستاورد بزرگ را حفظ کنند ؟

متاسفانه هر روز خبرهایی را مبنی بر خشونت ، جنگ ، آدمکشی ، سرکوب و حتی اختلاف های مذهبی از طریق رسانه ها می شنویم که در بعضی از کشورهای اسلامی به وقوع می پیوندد.و تاسف بار تر از آن اینکه عاملین این خشونت ها نیزگروهها وحلقات به ظاهر مسلمان هستند .

این را هم نباید فراموش کنیم که کشورهای بیگانه و کفر طوری که در صدر اسلام نیز مخالفت خود را با این دین مقدس و مسلمانان برای همه گان هویدا ساخته بودند امروز نیز این روند را ادامه داده اند و از هر طریق ممکن در داخل مسلمانان نفوذ می کنند و زهر خود را بر پیکر اسلام میریزانند .

این منافقین با حربه قرار دادن مذاهب شیعه و سنی اختلافاتی را بین این دو مذهب بوجود می آورند و آنان را مشغول اختلاف ها کرده و خود از دور با نظاره برعملکرد آنان آتش را بین مسلمانان شعله ور می سازند . و خود نیز برای پیشرفت علم و تکنالوجی دست به گریبان کتاب آسمانی مسلمانان می شوند و اسرار آن را به صورت پنهانی برای خود آشکار می سازند .

آنها نیز با اجیر ساختن افرادی خود فروخته ،در بین مسلمانان نفوذ می کنند و دست به جاسوسی و اعمال دهشت افکنانه می زنند و اسلام را به جهانیان وارونه جلوه می دهند . طوری که ما شاهد حملات انتحاری از سوی بعضی از گروهک های خود فروخته مسلمان در کشور پاکستان بودیم که این پدیده توسط گروه طالبان به افغانستان منتقل یافت و حال نیز به کشور ایران منتقل شده است که متاسفانه هدف آنان جز افراد بیگناه کسی دیگری نمی تواند باشد .

در افغانستان طی سالهای فراوان حکومت های متعددی روی کار آمد اما هیچکدام از آنها مانند حکومت طالبان به پیکر دین مقدس اسلام در افغانستان ضربه وارد نکرد .

طالبانی که در گذشته هیچ وجود خارجی نداشتند و به هیچ عنوان کسی نامی از آنها را نشنیده بود ، به کمک پنهانی جامعه غربی روی کار آمدن و با برپا داشتن حکومت در ظاهر اسلامی به سختگیری های بی مورد و همچنین بوجود آوردن اختلاف زیاد بین مذاهب مختلف در بین مسلمانان پرداختند و ضربه های جبران ناپذیری را بر پیکر اسلام در افغانستان زدند .که می توان خشونت های زیاد علیه زنان ، دلسردی جوانان از اسلام و تاثیر تهاجم فرهنگی بر جوامع کنونی افغانستان را ازجمله خیانت های این گروه علیه دین مقدس اسلام برشمرد .

در کشور پاکستان همه روزه شاهد بی خانمان شدن عده ای از افراد بیگناه به دلیل جنگ بین دولت پاکستان وگروهها شبه نظامی طالب هستیم .

در ایران نیز چندی پیش به دلیل تقلب های گسترده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، گروههای شاکی از نتایج انتخابات از سوی دولت مورد شکنجه و بازدشت قرارگرفته اند که حتی در برخی از موارد جوانانی که عمر خود را در راه تعلیم و تحصیل سپری کرده بودند جان خود را در این راه از دست داند .ولی دولت هیچ توجهی به این قضایا ندارد بلکه با مخالفت با اظهارنظرمردم آنان را سرکوب و مجازات می کند .

کشور فلسطین که حدود 40 سال از اشغال آن توسط یهودیان اسرائیلی می گذرد، هم اکنون نیزاسرائیل با حمایت کشورهای آمریکا و انگلیس ، مسلمانان این سرزمین ، که اولین قبله مسلمانان نیز در آن وجود دارد قتل عام نموده و کشورهایی که خود را حامی دفاع از حقوق بشر می دانند با بی اعتنا بودن به این مسئله از کنار آن به راحتی می گذرند .

بعضی ازکشورهای عربی متاسفانه مشغول تجارت طلا و مواد سوختی خود هستند و به دلیل این اشتغال کار از کشورهای مسلمان همسایه غافل بوده اند و حتی در بعضی از مواقع همدیگر را نیز با تهدیدات جنگی روبه رو ساخته اند .

به هر حال این خشونت ها و بی توجهی ها از سوی مسلمانان مبارزات بزرگان ما که در صدر اسلام زحمات زیادی را متحمل شده بودند را به هدر خواهد داد .

بزرگان ما در گذشته با همین بی بند وباری ها و تک روی های حکام که هم اکنون در جوامع امروزی ما موجود است مبارزه نمودند و حتی در بعضی از مواقع جان خود را در راه بقای دین مقدس اسلام از دست دادند . اما متاسفانه امروز ما به جای گسترش دین مقدس اسلام در کشورهای کفر تحت تاثیر تهاجم های فرهنگی آنان قرار گرفته ایم .

اما با وجود برحق بودن دین اسلام بر تمامی ادیان کنونی در جهان اکثر مردم دنیا با تحقیق و تفکر راه درست و معقولی را انتخاب می کنند و با قبول دین مقدس اسلام به خانواده بزرگ مسلمانان می پیوندند ، دراینجا نقش جوامع اسلامی بسیار مهم وحیاتی بوده آنها با تصامیم درست و بر گرفته از کتاب آسمانی مسلمانان ،افراد جامعه را هر چه بیشتر به آینده زنده گی در زیر سایه دین مقدس اسلام امیدوار سازند . کشورهای اسلامی با هوشیار بودن از توطئه های دشمنان افراد جامعه را از این نیرنگ ها آگاه سازند و مسلمانان نیز این امانتی را که بزرگان ما جان خود را بخاطر آن فدا نمودند را بدرستی نزد خود نگاه دارند تا باشد هم وظیفه خود را در قبال حفاظت از دین اسلام ادا کرده باشیم و هم پاسخ مثبتی در قبال زحمات این عزیزان بدهیم .

هیچ نظری موجود نیست: