۱۳۸۸/۱۱/۰۶

بازداشت دوتن با 162 بوجی کود کیمیاوی درولایت غور

از فروش 162 بوجی کود کیمیاوی امونیم نایتریت در شهر چغچران مرکز ولایت غور جلوگیری شد و پولیس دو تن را به اتهام این قضیه دستگیر نمود.

این اقدام در پی آن صورت میگیرد که حامد کرزى رئيس جمهورکشور به تاريخ ٣٠ جدى سال جارى ، توريد ،حمل ونقل ، استعمال ، تجارت و نگهدارى کود امونيم نايتريت را طى فرمانى منع قرار داد .

رياست امنيت ملى افغانستان اعلان کرده است که حدود ٨٠ درصد انفجاراتى که ازسوى مخالفين دولت در این کشور صورت مى گيرد با استفاده ازاین کود میباشد.

گفته میشود منع توليد و تجارت کود امونيم نايتريت مى تواند تاثير مثبتى در بخش کاهش انفجارات ترتيب شده، از سوى مخالفين دولت، داشته باشد .

به همین ترتیب مل پاسوال عبدالباقی نورستانی قوماندان امنیه ولایت غور گفت: در پی اعلام این موضوع شب گذشته دو تن از فروشنده گان این مواد از سوی پولیس دستگیر شدند .

وی افزود: این افراد از شهر چغچران مرکز ولایت غور بازداشت شدند که از نزدشان 162 بوجی کود کیمیاوی آمونیم نایتریت کشف و بدست آمد.

آقای نورستانی گفت: تحقیقات از نزد افراد گرفتار شده جریان دارد.

باور بر این است که استفاده از مواد انفجارى ساخته شده از امونيم نايتريت از دوسال اخير توسط مخالفين دولت آغاز شده که تلفات بسيارى را به دنبال داشته است .

بنا به آمار ارائه شده از سوی ارگانهای مربوطه تنها در سال جارى ٦ هزار تن به دنبال همچو حملات و انفجارات جان خود را در کشور از دست داده اند .

هیچ نظری موجود نیست: