۱۳۸۸/۰۷/۰۸

اعتراض شماری از کاندیدان شورای ولایتی هرات

شماری از نامزدان شورای ولایتی هرات در طی یک تجمع اعتراض آمیز در مقابل ساختمان مقام این ولایت نتایج اعلان شده از سوی کمیسیون انتخابات را مورد قبول خود ندانسته و خواستار بازشماری مجدد آرا گردیدند.

در انتخابات سال روان 184 تن خود را در ولایت هرات بخاطر کسب کرسی های شورای ولایتی نامزد کرده بودند که از مجموع آنها 19 تن به این شورا راه یافتند.

با این حال بیش از 20 تن از نامزدان شواری ولایتی هرات نتایج این انتخابات را نپذیرفتند و با اعتراض خواهان توجه جدی مقامات دولتی در این زمینه شدند.

آنان میگویند در زمان شمارش آرا صندوقهای رأی دهی بنفع کاندیدان خاص دست کاری شده و افراد زورمند ناظرین انتخاباتی را از محل شمارش آرا خارج ساختند.

به گفته آنها نامزان شورای ولایتی در شرایط دشوار پروسه رقابت انتخابات و شمارش آرا در ولسوالی های نا امن سپری نمودند و چندین خطر را متقبل شدند.

در همین حال انور متین کارشناس امور فرهنگی مقام ولایت هرات اعتراض کاندیدان شورای ولایتی را حق مسلم شان دانست و مدعی شد که ولایت با حوصله مندی به این اعتراض ها پاسخ میدهد.

معترضین هشدار دادند در صورت عدم رسیده گی به شکایات شان دست به اقدامات لازم خواهند زد .

اعتراض کننده گان همچنان قطع نامه ای را صادر نمودند که در آن از مقامات خواستار شمارش آرا با حضور هیأت های عدلی و قضایی با صلاحیت و ناظران مستقل بین المللی شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: