۱۳۸۸/۰۷/۰۷

کشته و زخمی شدن 60 طالب مسلح در ولایت فراه

مقامات محلی در ولایت فراه میگویند عملیات نیروهای امنیتی افغان و ائتلاف در ولسوالی بالابلوک آن ولایت با کشته و زخمی شدن 60 تن از افراد وابسته به گروه طالبان خاتمه یافت.

خبرهای رسیده از محل , حاکی از آن است که دست کم 5 سرباز اردوی ملی , یک سرباز نیروهای ائتلاف و چهار فرد ملکی در جریان این عملیات تصفیوی زخمی شدند که وضعیت صحی آنان خوب گزارش شده است.

روح الامین والی فراه در یک گفتگوی ویژه با AJC گفت : این عملیات به مساعی مشترک سربازن اردو و پولیس ملی و همچنان نیروهای ائتلاف در قریه شیوان ولسوالی بالابلوک فراه آغازشد و برای 16 ساعت ادامه داشت.

وی افزود در این عملیات 30 تن از مخالفین دولت کشته و دست کم 30 تن دیگرشان زخمی شدند.

آقای امین میگوید ملا عبدالاحد , ملا حسن , شین شیر و ملا بحران از جمله قوماندان مشهور طالبان هستند که در این رویداد کشته شدند.

بنا به اظهارات وی در این عملیات ,طیاره های نیروهای ائتلاف از طریق هوا, نیروهای زمینی را حمایت میکرد و چندین بار مواضع گروه طالبان را هدف بمباردمان قرار داد.

گفته میشود دراین عملیات خونین تنها 5 سرباز اردوی ملی و یک سرباز آمریکایی تحت چوکات ائتلاف زخمی شدند .

با اینکه مردم محل میگویند در جریان تبادل آتش دو طرف به غیر نظامیان تلفاتی وارد شده , اما والی فراه فقط زخمی شدن 4 فرد ملکی را در این جریان تأید کرد.

او گفت جراحت افراد ملکی سطحی بوده و بعد از تداوی , از شفاخانه شهر فراه مرخص شدند.

مقامات محلی در ولایت فراه میگویند اخیرا" قریه شیوان ولسوالی بالابلوک فراه به لانه مخالفین دولت در غرب افغانستان مبدل شده بود.

واقعات اختطاف , قتل , سرقتهای مسلحانه , کارگذاری ماینهای کنار جاده ای و حریق موترهای مؤسسات خارجی و دولتی از سوی طالبان در ولسوالی بالابلوک فراه از جمله عوامل راه اندازی این عملیات نظامی در آن ولسوالی عنوان شده است.

گروه طالبان ادعای تلفات به سربازان امنیتی افغان و ائتلاف در این رویداد نمودند.

آنان میگویند بیشتر کسانی که در این عملیات کشته شدند طالب نه , بلکه افراد ملکی هستند.

مقامات امیدوار هستند که این عملیات در بهبود وضعیت امنیتی ولسوالی بالابلوک تأثیر گذار باشد.

هیچ نظری موجود نیست: