۱۳۸۸/۰۷/۰۲

محکومیت لت وکوب خبرنگار در ولایت غور

در پی ادعای لت و کوب یکتن از خبرنگاران تلویزیون دولتی در ولایت غور از سوی والی آن ولایت شماری از نهادهای حمایت کننده از حقوق خبرنگاران در حوزه غرب کشور این عمل را به شدت محکوم نمودند.

نقیب الله خبرنگار تلویزیون دولتی ولایت غور روز سه شنبه هفته جاری از سوی سید اقبال منیب والی آن ولایت مورد لت و کوب قرار گرفت.

نقیب الله میگوید , والی غور در روز سوم عید قصد داشت که جریان دیدو بازدیدش را از طریق رسانه ها انعکاس دهد , او میگوید زماینکه با کمی تأخیر به صحنه رسیدم والی غور من را بدون کدام پرسشی مورد لت و کوب قرار داد.

عبدالستار سنجر رئيس انجمن بین المللى ژورنالستان آزاد افغانستان در غوررفتار والی را غیر قانونی و از آن به شدت انتقاد نمود.

او گفت این عمل خلاف اصول انسانی و مسائل ژورنالیستی میباشد.

اما والی غور مدعى است که هيچ خبرنگارى را توهين و لت کوب نکرده است.

والى علاوه کرد ، خبرنگار تلويزيون محلی در وظیفه خود غفلت نموده بود و به همين اساس صرف برايش توصيه کرد که ديگر تاخير نکند و وظيفه را در وقت مناسب انجام بدهد.

در پی بروز این حادثه برخی از نهادهای حمایت کننده از حقوق خبرنگاران در غرب کشور برخورد خشونت آميز، سيد اقبال منیب والي ولايت غور ،درقبال نقیب الله خبرنگار تلویزیون محلی غور را ،خلا ف قانون واخلاق انساني دانسته واين عمل را به شدت محكوم نمودند .

امام محمد وريماچ موسس مركز ژورناليزم افغان و کلوپ مطبوعاتی هرات این عمل والی غور رابراي جامعه ژورناليستي كشور غير قابل تحمل خوانده واين نوع اعمال را به شدت محكوم نمود.

وي عقيده برآن داشت كه اين نوع مشكلات بايد از راه قانوني آن حل مي گشت نه ازمجراي زور وخشونت.

همچنان اما محمد جان کندوالی آمر تلویزيون محلی غورنیز لت و کوب خبرنگار خود را تائید نموده و افزود این موضوع رابه ریاست تلویزیون ملی در کابل نيز گزارش داده اند که موضوع را پيگيرى نمايد.

چندی قبل نیز سرپرست اسبق تلویزیون محلی هرات به دلایل مسائل کاری از سوی والی برحال آن زمان مورد لت و کوب قرار گرفت که این موضوع از سوی تمامی نهادهای حمایت کننده از حقوق خبرنگاران در غرب کشورمحکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست: