۱۳۸۸/۰۶/۱۰

محکومیت قتل جان االله از سوی خبرنگاران حوزه غرب

ده ها تن از خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در غرب افغانستان صبح امروز در یک تجمع ,ضمن محکوم کردن قتل جان الله هاشم زاده خبرنگار افغان در کشور پاکستان , خواستار بازداشت عاملین قضیه شدند.

بر اساس گزارش های رسیده جان الله هاشم زاده خبرنگار تلویزیون خصوصی شمشاد چند روز قبل زماني كه از خانه اش در ولسوالي بتي كوت ولايت ننگرهار به سوي شهر پيشاور در حركت بود در منطقه جمرود پاکستان از سوي افراد مسلح ناشناس به قتل رسيد.

در پی بروز این حادثه ده ها تن از خبرنگاران داخلی و خارجی در حوزه غرب کشور صبح امروز در مقابل دفتر اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات تجمع نمودند و از مقامات ارشد دو کشور خواستند تا به منظور شناسایی و به محاکمه کشاندن عوامل قتل جان الله هاشم زاده تحت هر شرایطی اقدام کنند.

مرکز ژورنالیزم افغان و کلوپ مطبوعاتی هرات ، دفتر ساحوی انجمن رسانه های آزاد آسیایی جنوبی سفما و مرکز ژورنالیستان جوان, سه نهاد فعال خبرنگاری در غرب افغانستان قتل جان الله هاشم زاده خبرنگار تلویزیون خصوصی شمشاد را محکوم کردند.

خبرنگاران حوزه غرب نامه سرگشاده ای را که طی آن درخواست دستگیری و مجازات عاملین قتل جان الله هاشم زاده , ازمقامات پاکستانی شده است را به سرکنسولگری این کشور مقیم شهر هرات سپردند.

امام محمد وریماچ مسؤل مرکز ژورنالیزم افغان و کلوپ مطبوعاتی هرات از مقامات مسؤل در افغانستان خواست تا با استفاده از روابط سیاسی و ديپلماتيک خويش بر کشور همسايه پاکستان فشار وارد نمايد، تا قاتلین این خبرنگار افغان مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

تا اکنون شخص یا گروهی مسئوليت قتل اين خبر نگار افغان را بر عهده نگرفته است.

اما مقامات محلی در کشور پاکستان گفته اند که این خبرنگار افغان توسط افراد وابسته به گروه طالبان به قتل رسیده است.

این درحالیست که در سالهای اخیر شماری از روزنامه نگاران افغان در شمال غرب پاکستان کشته شده اند که تا به حال بخاطر شناسایی و بازداشت عاملین قضیه از سوی مقامات مسؤل اقدام آنچنانی نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: