۱۳۸۸/۰۶/۱۷

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی زون غرب درهرات

سومین نمایشگاه صنایع دستی زون غرب از سوی موسسه انکشاف جامعه نوین وبه کمک مالی دفتر USAID و ASMED برای مدت دو روز در هتل استقلال افتتاح شد.

عاطفه منصوری مسئول برگزاری این نمایشگاه می گوید : در این نمایشگاه در حدود پنجاه و هفت غرفه وجود دارد که بیشتر از دوصد نوع از صنایع دستی مردم به نمایش گذاشته شده است .

وی افزود هدف از برگزاری این نمایشگاه , مطرح ساختن صنعت دست به بازدید کننده گان داخلی و خارجی و همچنین بازاریابی برای صنایع دستی خواهران میباشد که خوشبختانه تا به حال این امر جواب مثبت داده است .

خانم منصوری با اشاره به صنعت دستی پوست قره قل از کمرنگ شدن این صنعت در بازار هرات خبر می دهد و می گوید : ما در هرات تنها یک شخص را می توانیم پیدا کنیم که به صتعت پوست قره قل دستیابی دارد. وی در مورد این صنعت می گویند : توسط پوست قره قل در ساختن لباس های ملی استفاده می شود.

همچنین خانم منصوری از مردم می خواهد تا با استفاده از صنایع دستی هرات از این نوع هنرهای دستی حمایت کنند .

نعمت الله سروری رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات که در این نمایشگاه حضور داشت از تاثیر برگزاری چنین نمایشگاه هایی دررشد فرهنگ وتمدن صحبت کرده گفت: برگزاری چنین نمایشگاههایی در قدم اول نشان دهنده فرهنگ و هویت ملی ما برای اشتراک کننده گان داخلی و خارجی بوده و در قدم بعدی باعث تشویق هنرمندان و مطرح ساختن هنر آنها در سطح ملی و بین المللی میگردد .

اما در بین این غرفه ها حضور خانم ها پر شور و پر رنگ است طوری که خانم رحیمی یکی از فروشنده گان صنایع دستی و ماشینی که تجربه دوم ایشان در اشتراک در نمایشگاه صنایع دستی است از حضور زنان هنرمند در این نمایشگاه اظهار خوشی نموده و می گوید : زنان هنرمند تا به حال به خوبی توانسته اند در چنین نمایشگاه هایی ظاهر شوند و هنر خود را به مردم جامعه بشناسانند .

مسئولین برگزاری این نمایشگاه از حضور مردم بخصوص جوانان در روز اول این نمایشگاه ابراز خوشی نمودند.

آقای فرهادی یک تن از بازدید کننده گان این نمایشگاه می گوید : من برای اولین بار است که در چنین نمایشگاهی شرکت می کنم و برای من بسیار جالب است که با صنایع دستی که در کشورم تولید میشود آشنا شده ام .

گفته میشود این نمایشگاه نسبت به سال گذشته وسیعتر برگزارشده و بازدید کننده گان بیشتری نیز از این نمایشگاه دیدن نموده اند وهمچنان غرفه های بیشتری نیز دراختیارهنرمندان وتولیدکننده گان صنایع دستی قرار گرفته است .

هیچ نظری موجود نیست: