۱۳۸۸/۰۶/۲۴

هرات با برنامه های ویژه در روز جهانی صلح

مسؤلین دفاتر یوناما در حوزه غرب افغانستان میگویند روز جهانی صلح در ولایت هرات با اجرای مراسم ویژه تجلیل میگردد.

مسؤلین دفاتر ملل متحد و نهادهای مدنی در ولایت هرات میگویند در نظر دارند با همکاری مقامات دولتی طرح ها و برنامه های ویژه ای را در روز جهانی صلح آماده و اجرا نمایند.

حنری بورگارد مسؤل دفتر مطبوعاتی دفتر یوناما به همراه اعضای تیم برگزاری مراسم تجلیل از روز جهانی صلح , روز دوشنبه در یک نشست خبری در مرکز ژورنالیزم افغان و کلوپ مطبوعای هرات , هدف از راه اندازی این برنامه را تشویق گروه های درگیر , توقف جنگ و کمک به اسقلال صلح اعلام نمود.

وی آتش بس يک روزه را در این روز مهم دانست و گفت که درسال گذشته يک روز آتش بس, باعث کاهش حدود ٧٠ فيصد حملات درکشور شد .

نعمت الله سروری رئیس عمومی اطلاعات و فرهنگ از تمام رسانه ها در حوزه غرب کشور تقاضا نمود تا در روز جهانی صلح از نشر و پخش اخبار مربوط به خشونت خودداری کنند.

وى اظهار اميدوارى نمود تا صلح و آتش بس در سه روز عيد نيز برقرار گردد و طرف هاى درگير , مردم افغانستان را به شاد مانى شان بگذارند.

با اینکه همه ساله از٢١ سپتامبر به عنوان روز جهانى صلح در جهان و افغانستان تجليل به عمل مۍ آيد, اما امسال به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر قرار است از روز جهانی صلح در روز پنجشنبه هفته جاری که مصادف با 17 سپتامبر است در شهر هرات با اجرای مراسم , سخنرانی , گردهمایی , برگزاری مسابقات , نقاشی و کاغذ باد بازی تجلیل به عمل آید.

هیچ نظری موجود نیست: