۱۳۸۹/۰۵/۳۱

تسلیم شدن گروهی از طالبان به پروسه صلح در بادغیس

یک گروه 25 نفری طالبان مسلح صبح امروز به پروسه صلح در ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان پیوسته اند.
مقام های محلی در ولایت بادغیس گفته اند تسلیم شدگان، افراد تحت امر "ملا عیدی گل" هستند که از ولسوالی مقر این ولایت به پروسه صلح تسلیم شده اند.
حاجی شراف الدین مجیدی، سخنگوی والی بادغیس می گوید: این افراد با وساطت بزرگان محل و متنفذان قومی، به پروسه صلح پیوسته اند.
به گفته سخنگوی والی بادغیس، افراد تسلیم شده طالبان، یک عراده موتر رنجر اردوی ملی را که چندی پیش در جریان یک درگیری به دست آورده بودند، همراه با مقداری سلاح و مهمات دوباره به مقامات دولتی در این ولایت تسلیم داده اند.
آقای مجیدی افزود:این افراد تسلیم شده طالبان، پیش از این در بیشتر نا امنی های ولسوالی مقر ولایت بادغیس دست داشته اند، اما اکنون تعهد کرده اند که دست از جنگ بکشند.
به گفته مقامات محلی در ولایت بادغیس، قرار است به افراد تسلیم شده، از سوی کمیسیون تحکیم صلح در غرب کشور، امان نامه داده شود.
افراد تسلیم شده طالبان نیز در مقابل از مسئولان دولتی در بادغیس تقاضای تامین امنیت و همچنین امتیاز فراهم شدن زمینه کار برای خود کرده اند.
از آغاز سال جاری خورشیدی تا کنون، این چهارمین گروه از مخالفان مسلح دولت است که در ولایت بادغیس با وساطت بزرگان محلی و متنفذان قومی به پروسه صلح پیوسته اند.

هیچ نظری موجود نیست: