۱۳۸۹/۰۶/۰۱

خشونت های تازه در شرق هرات


درگیری میان دو قوماندان مسلح مخالف دولت در چشتدو قوماندان مسلح ناراضی از دولت، شب گذشته در منطقه ای موسوم به "دهانه هموار" ولسوالی چشت در شرق هرات با هم درگیر شدند.
درگیری میان این دو قوماندان مسلح که "سید ولی" و "سید میرزا" نام دارند، چند ساعت ادامه داشته و بدون تلفات پایان یافته است.
این دو قوماندان مسلح ناراضی از دولت، تا کنون چند بار دست از خشونت کشیده و به پروسه صلح پیوسته اند، اما باز به خشونت متوصل شده و با یکدیگر درگیر شده اند.
احمد فرهاد خادمی، ولسوال چشت هرات با تایید این رویداد می گوید نیروهای امنیتی هم اکنون اوضاع را در منطقه تحت کنترل خود دارند.
به گفته ولسوال چشت هرات، این دو قوماندان مسلح، به خاطر مشکلات و دشمنی های شخصی میان خود با هم درگیر شده اند.
سید ولی، یکی از طرف های این درگیری، عدم توجه دولت به خواسته آنها مبنی بر تامین امنیت، فراهم شدن زمینه کار و در نظر گرفتن محل سکونت برای آنها، را دلیل برداشتن مجدد سلاح و مخالفت با دولت اعلام کرده است.
او همچنین هشدار داده است، در صورتی که خواسته های آنان، از سوی مقامات محلی در هرات پذیرفته نشود، به گروه طالبان خواهد پیوست.
ولسوالی چشت، در 160 کیلومتری شرق شهر هرات، هم اکنون شاهد تشکیل 4 گروه مخالف مسلح دولت در این منطقه است که نگرانی های امنیتی را در میان مردم منطقه به میان آورده است.
این ولسوالی، بارها شاهد درگیری، مخالفان مسلح دولت با نیروهای دولتی و همچنین زد و خوردهای میان گروهی آنان بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: