۱۳۸۹/۰۵/۲۶

لادرک شدن 12 سرباز پولیس ملی در بادغیس

مقامات پولیس در غرب افغانستان میگویند ارتباط 12 سرباز پولیس ملی که در یک پوسته امنیتی در ولایت بادغیس فعالیت داشتند به دلایل نامعلوم با مرکز قوماندانی امنیه آن ولایت قطع شده است.
این سربازان در یک پوسته امنیتی در قریه منگان ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس ایفای وظیفه مینمودند که از دو شب قبل به این سو ارتباط شان با قوماندانی امنیه قطع شده است.
جنرال اکرام الدین یاور قوماندان زون ساحوی پولیس در غرب کشور ضمن تأید این خبر گفت تا به حال از سرنوشت این سربازان خبری در دست نیست.
وی افزود هیأتی جهت بررسی این موضوع تشکیل شده و به منطقه اعزام شده است.
در همین حال قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان گفته است که هشت تن از سربازان یک پوسته امنیتی در ولسوالی بالامرغاب بادغیس با سلاح دست داشته شان به گروه طالبان تسلیم شدند.
به گفته احمدی این سربازان به اساس یک سازش با آنان یکجا شده اند و سلاح دست داشته خود را نیز به گروه طالبان تسلیم نمودند.
با اینکه مقامات این ادعای گروه طالبان را رد میکنند اما در گذشته چندین بار سربازان پولیس ملی در ولایت بادغیس با سلاح و مهمات دست داشته خود تسلیم گروه طالبان شده اند.
مؤظف نمودن مردم محل به حیث سرباز در پوسته های امنیتی ، عدم آگاهی سربازان از تاکتیکهای نظامی و عدم توجه به خواسته های سربازان از سوی ارگانهای مربوطه ازجمله مواردیست که هر از گاهی با عث بروز همچو حوادث  در ولایات مختلف کشور میگردد.

هیچ نظری موجود نیست: