۱۳۸۹/۰۵/۳۱

حمله مرگبار به یک نامزد انتخابات در هرات

حمله مرگبار به یک نامزد انتخابات در هراتدر حمله افراد مسلح طالبان بر موتر حامل یک نامزد انتخابات پارلمانی در ولسوالی رباط سنگی در شمال هرات یک تن کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.
مقامات امنیتی در غرب افغانستان می گویند این حادثه ساعت شش شام روز گذشته در قریه "قایم بیک" ولسوالی کشک رباط سنگی هرات صورت گرفته است.
عبدالرؤف احمدی، سخنگوی قوماندانی زون ساحوی پولیس در غرب کشور می گوید در این حادثه موتر حامل "عبدالهادی جمشیدی" یکی از نامزدان انتخابات پارلمانی، که به منظور کمپین انتخاباتی به این منطقه سفر کرده بود، هدف حمله طالبان مسلح قرار گرفت.
به گفته آقای احمدی، در درگیری میان محافظان این نامزد انتخابات پارلمانی و حمله کنندگان، برادر آقای جمشیدی کشته شد و 3 تن از محافظانش به شدت زخمی شدند.
آقای احمدی همچنین گفت: سربازان پولیس به منطقه اعزام شده اند و عملیات تصفیوی را در محلی که این حادثه صورت گرفته است، به راه انداخته اند.
به گفته سخنگوی پولیس زون غرب، نامزدان انتخابات پارلمانی، هنگام سفر به ولسوالی های اطراف هرات، مسئولان امنیتی را در جریان قرار نمی دهند و باعث وقوع چنین حوادثی می شوند.
گروه طالبان تاکنون در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.
یک ماه پیش نیز یکی از نامزدان انتخابات پارلمانی در هرات، زمانیکه به منظور کمپین انتخاباتی به ولسوالی گلران این ولایت رفته بود، در مسیر راه از سوی افراد مسلح ناشناس اختطاف شد، که بعد از گذشت چند روز دوباره از قید ربایندگان رها شد.

هیچ نظری موجود نیست: