۱۳۸۹/۰۶/۰۸

دو کارمند سازمان صلیب سرخ در هرات آزاد شدند



مقامات محلی در ولایت هرات در غرب افغانستان می گویند دو کارمند سازمان صلیب سرخ که هفته پیش در ولسوالی گذره ربوده شده بودند، شب گذشته از بند آدم ربایان رها شدند.
ضیا الدین شریفی، ولسوال گذره ولایت هرات می گوید دو کارمند این سازمان که یکی خارجی و دیگری افغان هستند، هفته پیش زمانی که به منظور حفر چه های عمیق به این ولسوالی سفر کرده بودند، در مسیر راه از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شدند.
به گفته ولسوال گذره، این افراد شب گذشته از بند آدم ربایان آزاد شده اند.
این در حالی است که ولسوال گذره می گوید تاکنون مشخص نیست که این افراد در بدل پرداخت پول به آدم ربایان آزاد شده اند یا خیر، اما پولیس هرات با پخش خبرنامه ای، اعلام کرده که این افراد توسط پولیس و با همکاری مردم منطقه آزاد شده اند.
در این خبرنامه علت ربوده شدن این افراد را عدم هماهنگی امنیتی آنان با پولیس در سفر به این مناطق اعلام شده است.
این در حالی است که یکی از کارمندان سازمان صلیب سرخ در هرات که نخواست نامش فاش شود، گفت این افراد در بدل پرداخت سی هزار دالر از بند آدم ربایان آزاد شده اند.
افزایش آدم ربایی در هرات و تبدیل این کار به یک حرفه برای گروه های تبهکار به منظور کسب درآمد، بسیاری از مردم هرات به ویژه سرمایه داران را به شدت نگران کرده است.
خبر آزادی این افراد در حالی منتشر می شود که روز گذشته اجساد پنج کارمند ربوده شده ستاد انتخاباتی فوزیه گیلانی، یکی از نامزدان انتخابات پارلمانی افغانستان در ولسوالی ادرسکن در جنوب هرات پیدا شد.
این افراد هفته گذشته هنگامی که از ولسوالی ادرسکن به سوی ولسوالی فارسی در جنوب هرات می رفتند از سوی آدم ربایان ربوده شدند.
گروه طالبان مسئولیت ربودن این افراد را بر عهده گرفت، اما در مورد انگیزه کشتن این افراد تاکنون اظهار نظری نکرده است.

۱ نظر:

رامین گفت...

سلام
اسم من رامین است
من به وبلاگ تان سر زدم و بسیار خوب بود همین طوری ادامه بدهید.
آرزوی موفقیت هر چه بهتر!
راسیتی به وبلاگ من هم سری بزنید! و همیشه وبلاگ منو به خاطر تان بسپارید