۱۳۸۹/۰۴/۲۱

اولین قهرمانی برای اسپانیا در جام جهانی




تیم ملی فوتبال اسپانیا برای اولین بار در دوره های مسابقات جام جهانی قهرمانی این بازی ها را بدست آورد .
این تیم در دیدار پایانی مسابقات جام جهانی موفبق شد هالند را از پیش رو بردارد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد .
فاینال کاملا اروپایی که می توان آن را جذاب ترین بازی جام نوزدهم دانست.




در ابتدا و در نیمه اول تیم اسپانیا حملات خطرناکی را روی دروازه هالند ایجاد کرد اما دفاع هالند هوشیار بود و با کشاندن بازی به میانه زمین توپ را از دروازه خود دور کردند و در دقیقه 15 بازی توپ و میدان را بدست گرفت و رفته رفته به سوی دروازه اسپانیا نزدیک شدند .اما تمام تلاش های دوتیم ثمری نداشت و نیمه اول با تساوی دو تیم به پایان رسید .
نیمه دوم بازی نیز با حملات اسپانیا آغاز شد و این تیم فشار زیادی را روی دروازه هالند وارد کرد .
اما حذاب ترین حادثه بازی در دقیقه 68 بازی رخ داد که آرین روبین با کاسیاس تک به تک قرار گرفت اما ضربه روبن بر خلاف حرکت کاسیاس زده شد اما پای کاسیاس مانع باز شدن دروازه اسپانیا شد .
در دقیقه 84 بازی یک فرصت مشابه در اختیار مهاجم اسپانیا قرار گرفت اما او نیز توپ را به پای دروازه بان هالند زد تا آنها هم نتوانند دروازه هالند را باز کنند و نیمه دوم نیز با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید و وقت های اضافه ، مشخص کننده تیم قهرمان باشد .
نیمه اول وقت های اضافه هم با احتیاط دو تیم همراه بود و دو تیم در وقت های اضافه اول نیز نتوانستند به گل برسند .
نیمه دوم بازی تا دقیقه 114 بازی با همان تساوی بدون گل دنبال می شد که در یک حرکت اسپانیایی ها پشت محوطه جریمه هالند مرتکب خطا شدند و علاوه بر اخراج بازیکن هالند یک ضربه آزاد به سود اسپانیا اعلام شد که ژاوی از این فرصت نتوانست درست استفاده کند .
با اخراج یک بازیکن هالند تیم فوتبال اسپانیا فرصت خوبی برای تمام کردن بازی داشت که در دقیقه 117 بازی توسط اینیستا به گل رسید و با این گل امید های هالند را برای رسیدن به مرحله پنالتی از بین رفت و در 3 دقیقه باقی مانده نتوانست به گل برسد و اسپانیا با همین گل به مقام قهرمانی جام جهانی فوتبال در سال 2010 آفریقای جنوبی رسید و برای اولین باربه این افتخار نائل آمد .
اما جام نوزدهم با قهرمانی اسپانیا ، نائب قهرمانی هالند و سومی آلمان به پایان رسید .

هیچ نظری موجود نیست: